آرمیتا؛ واکنش آمریکا/هیچ انسانی به حکم انسان بودن سکوت نکند

آرمیتا؛ واکنش آمریکا/هیچ انسانی به حکم انسان بودن سکوت نکند

رئیس حراست وزارت آموزش و پرورش خامنه ای با حضور در مدرسه محل تحصیل آرمیتا گراوند، با تهدید معلمان این دانش آموز نسبت به عواقب و جریمه سنگین هرگونه اطلاع رسانی درباره این دختر دانش آموز به آنها هشدار داد.

در همین حال نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: از گزارش‌ها پیرامون حمله پلیس اخلاقی به آرمیتا گراوند نوجوان ۱۶ ساله، شوکه و نگران شدیم.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه اخبار مربوط به وضعیت آرمیتا را دنبال می‌کنیم گفت: ما همچنان در کنار مردم شجاع ایران می‌ایستیم و برای پاسخگو کردن حکومت ایران در قبال بدرفتاری‌هایش با جامعه جهانی همکاری می‌کنیم.

این مقام وزارت خارجه دولت آمریکا همچنین گفت: بازداشت مریم لطفی خبرنگار پیگیر این موضوع نیز غیرقابل قبول و توهین به آزادی رسانه ها است.

وی افزود: حکومت ایران باید زمان بیشتری را صرف نگرانی درباره نحوه برخورد با مردم خود کند به جای اینکه مشغول نحوه پوشش رسانه‌ای بدرفتاری هایش شود.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا نیز در شبکه ایکس نوشته که جمهوری اسلامی همچنان به ظلم و خودکامگی علیه شهروندان خود ادامه می‌دهد.

آنالنا بربوک وزیر خارجهٔ آلمان نیز در توئیتی نوشت: بار دیگر یک زن جوان در ایران برای جانش می‌جنگد. این غیرقابل تحمل است. جای والدین آرمیتا گراوند جلوی دوربین‌ها نیست، بلکه باید حق آن‌را داشته باشند که بر بالین دخترشان باشند.

هیچ انسانی به حکم انسان بودن سکوت نکند

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، با اشاره به وضعیت آرمیتا نوشت: رفتار حکومت نشان از تلاش سراسیمه‌اش برای ممانعت از آشکار شدن حقیقت در مورد آرمیتا گراوند دارد… تقاضا دارم هیچ انسانی هیچ جای جهان، به حکم انسان بودن سکوت نکند.

نظام زن‌ستیز و پابه‌گور خامنه‌ای که در سرکوب و کشتار زنان و دختران ایرانی ید طولایی دارد، تلاش کرد به تجربه‌گیری از رخداد قبلی (قتل مهسا)، پیشاپیش این موضوع را ماله‌کشی کرده و از درز اخبار مربوط به آن در خبرگزاری ها جلوگیری کند. در این رابطه حتی خبرنگار اجتماعی روزنامهٔ شرق را نیز بازداشت کرد تا موضوع به‌کلی در خفا باقی بماند.

اگر رژیم خامنه ای در موضوع آرمیتای ۱۶ساله در حالت کما، آن هم پس از برخورد او با واگن مترو چیزی برای پنهان کردن و ریگی به کفش ندارد چرا بیمارستان را محاصره کرده و مانع حضور خبرنگاران مستقل می‌شود؟!

از حکومتی که با زنان و دختران ایران دشمنی هیستریک و غیرقابل علاج دارد و آنان را پیشتازان قیام‌ می‌داند، چنین برخوردهایی نه عجیب است و نه غیرقابل منتظره. این تراژدی می‌تواند همین امروز یا فردا دوباره تکرار شود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *