آشنایی با قلعه‌های غرب گیلان: اسرار و رازهای تاریخی در برج‌ها و برجسته‌ها

آشنایی با قلعه‌های غرب گیلان: اسرار و رازهای تاریخی در برج‌ها و برجسته‌ها

غرب گیلان ناحیه‌ای استوار در آب و هوای مطلوب و طبیعتی که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این منطقه غنی از قلعه‌ها، برج‌ها و برجسته‌های تاریخی است که شاهد گذشته‌ای عمیق و فراموش نشدنی هستند. در این مقاله با برخی از این بناهای تاریخی آشنا می‌شویم و اسرار و رازهای پنهان درون آن‌ها را برملا می‌کنیم.

يكي از جاذبه‌هاي توريستي غرب گيلان، قلعه‌هاي رودخان وشهرستان رودبار است. قلعه رودخان يك قلعه قديمي در منطقه رودخان است كه خواهري براي يكي از قلعه هاي زخمي و پارچه بافي است و زمان احداثش همراه با احياي صنعت پارچه بافي در اين منطقه بوده است. اين قلعه نمونه ديگري از تاريخ و آثار تاريخي غرب گيلان محسوب مي شود كه بسياري از گردشگران و علاقه مندان به تاريخ و فرهنگ ايران را به سوي خود جاذبه قرار داده است. اين قلعه به نام قلعه رودخان و چهار كليد و چهار طبقه شهرمرگ است.

برجسته‌هاي تاريخي نيز از ديگر جاذبه‌هاي قابل توجه در غرب گيلان است. برجسته عبدالله خان در رودبار مشهور است. اين بناي تاريخي ساختمان جزء مراسمات قدم زدن عالمان دين است. روند ساخت اين برج حدوداً صدها سال قبل از هجرت، موجبات ساخت آن از آن دوره فراهم گرديد و اين برج همچنين جزء عناصري از حضرت قطب نیاسخی بزرگ است.

در غرب گیلان، برج‌های خانوادگی نیز به ارث رسیده‌اند که برخی از آن‌ها به دلیل سابقه تاریخی و آثاری که درون خود نهفته‌اند مورد توجه قرار می‌گیرند. برج خانوادگی لاریمی، از جمله این برج‌ها است که در آن می‌توانید از برجسته‌های زیبا و منظره‌های دلنشین طبیعت لذت ببرید.

اسرار و رازهای مربوط به این بناها و برجسته‌ها تاکنون هنوز در برخی از موارد برای ما مبهم است. گاهی از قدمت این بناها یا قحطی تمدنی مطرح می‌شود که نه تنها زیبایی طبیعی بلکه تاریخی و جذابیت تاریخی هم دارند. هر کدام از این بناها، یک داستان خاص و راز؛ یک جزوه تاریخی عمیق را در خود نهفته دارند که منتظر شنیدن و کشف شدن است.

غنای تاریخی و فرهنگی غرب گیلان با شاهکارهای بی‌نظیر خود، همواره مورد تحسین و توجه گردشگران و محققان قرار گرفته است. بازدید از این بناها و برجسته‌ها و کشف اسرار و رازهایشان، یک سفر دیدنی و ماجرایی در دوران زمان است که هر علاقه‌مندی به تاریخ و فرهنگ نمی‌تواند از آن غافل بماند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *