آقازاده آمریکاست، فرزند ما آس و پاس

اعتراضات معیشتی بازنشستگان در ایران روز یک‌شنبه ۱۲ شهریور با تجمع‌هایی در تهران، اصفهان، اهواز، شوش و کرمانشاه ادامه یافت.

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران فولاد و معدن در تهران خیابان وزرا، مقابل صندوق بازنشستگی فولاد تجمع کردند.

هم‌زمان در اهواز، بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در اعتراض به «وضعیت نامناسب معیشتی» و تعویق در رسیدگی به مطالباتشان، دوباره در مقابل دفتر این سازمان در مرکز استان خوزستان جمع شدند.

بنا بر این گزارش، در شهرستان شوش نیز بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بار دیگر به خیابان آمدند و نسبت به «کوچک شدن سفره‌ها»، «واگذاری بانک رفاه»، و «وضعیت معیشتی» اعتراض کردند.

بازنشستگان در تجمع‌های روز یک‌شنبه شعارهایی از جمله «فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون»، «ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه»، «نه مجلس، نه دولت، نیستند به فکر ملت»، «دولت شش کلاسه، خجالت خجالت»، «سفره بی‌نان ما، چه می‌خواید از جان ما»، «از خوزستان تا گیلان، ننگ بر این مدیران»، «مدعی عدالت، خجالت خجالت»، و «ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما» داده شد.

همچنین بازنشستگان معترض شعارهایی از جمله «گرانی تورم، بلای جان مردم»، «دولت سرسپرده، گرانی رو آورده»، «خط فقر ۳۰ میلیون، حقوق ما هفت میلیون»، «اعتراض، اتحاد، علیه فقر و فساد»، «صندوق پردرآمد، غارتگر، چه بر سر تو آمد»، «آقازاده آمریکاست، فرزند ما آس و پاس»، «کشور رو غارت کردند، ما رو بیچاره کردند»، «دولت ورشکسته، پشت ما رو شکسته»، «با این حقوق ناچیز، جان‌ها به لب رسیده»، «تورم اسفبار، حاکم شده به بازار»، «ما می‌گیم حقوق کمه قیمت نان گران می‌شه»، «بازنشسته به‌پاخیز، علیه فقر و تبعیض»، «اختلاس، تورم، بلای جان مردم»، و «فریاد فریاد، از این همه بیداد» دادند.

  • گزارش تصویری اعتراضات بازنشستگان

کرمانشاه

شوش

اصفهان

اعتراضات بازنشستگان، اصفهان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اعتراضات بازنشستگان، اصفهان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

تهران

اعتراضات بازنشستگان، تهران؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اعتراضات بازنشستگان، تهران؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اهواز

اعتراضات بازنشستگان، اهواز، خوزستان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اعتراضات بازنشستگان، اهواز، خوزستان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

شوش

اعتراضات بازنشستگان، شوش، خوزستان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

اعتراضات بازنشستگان، شوش، خوزستان؛ یک‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲

در روزهای گذشته، اتحادیه آزاد کارگران ایران در نامه‌ای به «بخش بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری در جهان» از آنان خواست موارد مربوط به «سرکوب گسترده کارگران، معلمان، بازنشستگان و تمامی گروه‌های مزدبگیر زحمتکش و تشکل‌های مستقل» را به عنوان «تداوم نقض خشن و آشکار حقوق انسانی کارگران در ایران مد نظر قرار دهند.»

فواد کیخسروی، عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، درباره این نامه به صدای آمریکا گفته است: «عمق تضییع حقوق کارگران و سرکوب فعالین جنبش کارگری ابعاد بسیار فاجعه‌باری به خود گرفته است.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *