آماده شدن برای خورشید گرفتگی کامل در شمال مین

برای نسل‌ها، بازدیدکنندگان مین به سمت شرق به خط ساحلی صخره‌ای، با قایق‌های خرچنگی و موج‌های متلاشی‌کننده‌اش، یا از غرب به استراحتگاه‌های اسکی، دریاچه‌های آرام و کوه‌ها سرازیر شده‌اند. کمتر کسی تا به حال پا به شهرستان آروستوک گذاشته است، یک گستره شمالی دورافتاده که ساکنان آن مستعد مشکوک هستند – نه بی دلیل – که هیچ کس در جنوب بانگور حتی از وجود آنها خبر ندارد.

بنابراین، این خبر که «کانتی»، همانطور که در مین شناخته می‌شود، در مسیر کلی خورشید گرفتگی ماه آینده قرار می‌گیرد – که آن را به مقصدی برای هزاران بازدیدکننده بالقوه تبدیل می‌کند – احساسات متفاوتی را در این مکان غرورآمیز بی تکلف ایجاد کرده است. برخی در این شهرستان که عادت به واگذاری کانون توجه به نقاط نمایشی مانند بار بندرگاه دارند، مطمئن نیستند که در مورد وضعیت زودگذر آن به عنوان مکانی که باید باشند چه احساسی دارند.

لیندسی اندرسون، مدیر نانوایی Brookside در هولتون، شهری 6000 نفری که هم مرز با کانادا است، گفت: «اینجا برای ما کمی جدید است، بنابراین استرس زا است. 500 کیک کیک، “تذکر دولتی” رسمی مین.

در مجاورت در Market Square عتیقه‌فروشی‌ها و Pawn، مغازه‌ای جمع و جور که چندین راس آهو سوار بر آن نظارت می‌کردند، تام ویلارد، یکی از مالکان، نگرانی‌های خودش را داشت.

20000 نفر کجا می خواهند ادرار کنند؟ او درخواست کرد.

هیچ کس نمی داند که چه تعداد از مردم برای کسوف در 8 آوریل به شهرستان آروستوک سفر خواهند کرد و این باعث می شود که برنامه ریزی کمی به رولت تبدیل شود. برآوردها از 10000 تا 40000 متغیر است، اگرچه ممکن است با فاصله زیاد میزان مشارکت کاهش یابد. گسترش شمال فراتر از انتهای بین ایالتی 95 تا مرز کانادا – جایی که کمتر شناخته شده و بدون جنگ است. جنگ آروستوک از سال 1838 تا 1839 بیداد کرد – این شهرستان تقریباً به اندازه رود آیلند و کانکتیکات است. کاریبو، در نزدیکی قله شمالی خود، در 400 مایلی شمال بوستون قرار دارد که بیش از 6 ساعت رانندگی دارد.

اما برای طرفداران کسوف ممکن است مهم نباشد. دن مک گلون 60 ساله که 15 ماه گرفتگی و دویدن را دیده است یک وب سایت اختصاص داده شده به یکی از ماه آیندهاو گفت که یک بار به پلی‌نزی فرانسه سفر کرده و «هشت مایل از میان گیاهان موز به وسط ناکجاآباد» رفته است تا طبق برآورد خودش – برای 1.5 ثانیه – تنها فرد روی زمین در مسیر کسوف باشد.

او اعتراف کرد: «کسوف، ما خیلی عجیب هستیم.

شمال مین تنها گوشه دورافتاده کشور نیست که انتظار هجوم مردم را دارد. مسیر کلیت نیز از مکان هایی از جمله اوزارک ها عبور می کند. ملت Choctaw در اوکلاهما، و بخش هایی از تگزاس جنوبی، همه آنها امیدوارند که از توجه زودگذر استفاده کنند.

در شهرستان آروستوک، جایی که مزارع سیب‌زمینی فراوان است و عملی بودن آن بسیار مهم است، داستان‌هایی مانند داستان آقای مک‌گلون تنها به احتیاط عمومی می‌افزاید. اینکه کسوف در فصل بدنام گل و لای شمال نیوانگلند رخ می دهد، کمکی نمی کند، زمانی که زمین در حال آب شدن به گل و لای مکنده لاستیک تبدیل می شود و این نگرانی را تشدید می کند که رانندگان ناآگاه “از دور” در جاده های روستایی گیر کرده و باید بیرون کشیده شوند. .

همچنین کمک نمی کند: خاطرات آخرین هجوم عمده، در مرداد 97، هنگام برگزاری جشنواره کنسرت در فضای باز توسط گروه فیش 65000 هوادار را به پایگاه نیروی هوایی سابق در لایم استون، شهری 1500 نفری جذب کرد. مردم محلی که پیش‌بینی‌های حضور را تمسخر می‌کردند، زمانی که ازدحام جمعیت به وجود آمد، غافلگیر شدند و باعث مسدود شدن ترافیک و خالی شدن قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی شد. (یکی از ساکنان شهرستان به یاد می آورد: «مثل ملخ».)

به دلیل دهه‌ها تخلیه جمعیت، برخی از دو سال پیش که صحبت از کسوف آغاز شد، دوباره در پیش‌بینی جمعیت تردید کردند. این زمانی بود که کمیته کسوف هولتون وارد عمل شد و شهر را متقاعد کرد که باید برنامه ریزی را شروع کند – و از این واقعیت که این آخرین شهر آمریکایی در مسیر خواهد بود سرمایه گذاری کرد.

یوهانا جانستون، یکی از سازمان‌دهنده‌های اصلی رویدادهای کسوف شهر، گفت: «بزرگ‌ترین چالش این بود که مردم آن را جدی نمی‌گرفتند – می‌گفتند: «مشکل بزرگ چیست، سه دقیقه تاریکی است، چه کسی برای آن به اینجا می‌آید؟» ما باید توضیح می‌دادیم که شبیه چیزی نیست که شما تا به حال تجربه کرده‌اید، و این فرصتی است برای نشان دادن آنچه می‌توانیم انجام دهیم و چه چیزی برای ارائه داریم.»

بسیاری از کسب و کارها از این فرصت استفاده کرده اند. مدیر آن گفت: Ivey’s Motor Lodge در هولتون اولین رزرو خود را در سال 2022 دریافت کرد. زمانی که هتل متوجه شد چه اتفاقی می افتد، نرخ خود را برای شب های اطراف ماه گرفتگی سه برابر کرد و سیاست لغو خود را تشدید کرد. بیشتر هتل های منطقه به طور کامل برای این رویداد رزرو شده اند، اما Ivey هنوز در اوایل این ماه جای خالی داشت، احتمالاً به این دلیل که هر شب 650 دلار هزینه می کرد.

با توجه به اینکه 15 دقیقه شهرت آنها فقط سه دقیقه و 18 ثانیه طول می کشد (مرحله کلیت، زمانی که ماه به طور کامل خورشید را مسدود می کند، در ساعت 3:32 بعد از ظهر در هولتون شروع می شود)، کمیته کسوف برنامه ریزی کرده است. چهار روز جشن با هدف فریب دادن مسافران خیلی زودتر از رویداد اصلی به مقصد برسند – و شاید حتی برای بازدید دیگری برگردند.

این شهر دارای شش “پارک ستاره ای” برای تماشای کسوف و گروهی از “سفیران کسوف” برای ارائه راهنمایی خواهد بود. برای کمک به غذا دادن به جمعیت در صورت شلوغی رستوران ها، چندین کلیسا قصد دارند شام سنتی مین را با لوبیا پخته و آبگوشت ارائه دهند.

جین تورس، مدیر اجرایی اتاق بازرگانی هولتون، برای این مناسبت یک گروه هنر پرفورمنس را از رود آیلند استخدام کرده است، به زوج هایی که به دنبال ازدواج در شهر در طول ماه گرفتگی هستند، کمک کرده است، به ترتیب پخش ناسا در یک سینمای تاریخی در مرکز شهر. کسوف را در حالی که در سراسر کشور در حال حرکت است نشان دهد، و معلم یوگا خود را برای پر کردن یک «خیمه متافیزیکی» با کارت‌خوان‌های تاروت و نمایش‌های شفابخش استخدام کرد.

او همچنین 100 توالت قابل حمل اجاره کرده است، تعدادی که او اذعان کرد که یک عکس امیدوارکننده در تاریکی است.

خانم تورس گفت: «چالش ناشناخته است.

ناشناخته ای که بزرگ ترین آن به نظر می رسد آب و هوای شمال مین در اوایل آوریل است. در میان 15 ایالت در مسیر کلیت، مین دارای برخی از باریک ترین احتمالات آسمان صاف است – و بهترین شانس برف – عاملی که احتمالاً علاقه مندان به ماه گرفتگی را که به نام آمبرافیل شناخته می شوند، به مکان هایی می برد که احتمال پوشش ابر کمتر است. (از قضا، شاید نام آروستوک از یک کلمه بومی میکماق به معنای «روشن» گرفته شده باشد.)

به گفته پریسیلا باستر، هواشناس سازمان ملی هواشناسی در کاریبو، احتمال ابری شدن در زمان کسوف بین 60 تا 70 درصد است.

او گفت: “این بالا برای ما خوب به نظر نمی رسد.”

تهدید ابرها، لیندا میچل را وادار کرد تا رزرو هتل خود را در غرب مین – شهرستان فرانکلین، که بخشی از آن کلیت خواهد بود- لغو کند و به جای آن بلیط هواپیما به تگزاس رزرو کند.

او گفت: “این می تواند در مین عالی باشد، اما من به آب و هوا اعتماد ندارم.” “من واقعاً یک فرد لیست سطلی نیستم، اما این اتفاق در طول زندگی من تکرار نخواهد شد.”

با این حال، کمیته کسوف هولتون چانه خود را بالا نگه داشته است. امیدهای آن اخیراً تقویت شده است مقاله ای که “اثر خنک کننده خورشید گرفتگی” را توصیف می کند، مشاهده شده توسط دانشمندان، که باعث می شود ابرها با کم نور شدن خورشید و کاهش دما از بین بروند.

کوین مک کارتنی، استاد زمین شناسی بازنشسته دانشگاه مین در پرسک ایسل، در روز گرفتگی بر روی خورشید دیگری متمرکز خواهد شد. آن روز صبح، او قصد دارد از یک مدل سه بعدی جدید از خورشید در ورودی پردیس پرده برداری کند که ارتفاع آن 40 فوت است. این به عنوان پایانه شمالی جدید خدمت خواهد کرد مدل منظومه شمسی مین، یک جاذبه وسیع کنار جاده ای 20 سال پیش نصب شده در امتداد 100 مایلی مسیر 1 روستایی ایالات متحده در شهرستان آروستوک، با “سیارات” در فواصل زمانی متناسب با فاصله واقعی آنها از یکدیگر در فضا.

“آماده ای برای سفر به منظومه شمسی از راحتی ماشین خود؟” وب سایتش می پرسد

آقای مک کارتنی گفت که بزرگترین چنین مدلی در نیمکره غربی و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری در این شهرستان است که خانواده ها و “باور کنید یا نه، علاقه مندان به مدل های منظومه شمسی” را به خود جذب می کند. خورشید جدید که از مسیر 1 قابل مشاهده استیافتن آن آسان تر از نمونه قدیمی و دو بعدی است که روی دیوارهای داخل موزه علوم دانشگاه نقاشی شده است – و حتی زمانی که آسمان شهرستان ابری است می درخشد.

او گفت: «مردم همیشه در محوطه دانشگاه پرسه می‌زنند و می‌پرسند خورشید کجاست؟» “حالا آنها نمی توانند آن را از دست بدهند.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *