آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری با سازمان پدافند غیرعامل در جهت تامین و ارتقای سلامت مردم

خبرگزاری میزان- به گزارش وبدا، بهرام عین‌اللهی در نشست مشترک با رئیس سازمان پدافند غیر عامل با اشاره به تکلیف وزارت بهداشت برای اجرای برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل، عنوان کرد: سلامت، حوزه گسترده‌ای است که هر یک از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ارتقای آن نقش دارند و پیشبرد اهداف این حوزه با مشارکت و همکاری جمعی امکان‌پذیر است.

وی از فعالیت ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی، ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی، ۲۲ هزار عضو هیات علمی و ۸۵۰ مرکز تحقیقاتی به عنوان بخشی از ظرفیت‌های وزارت بهداشت یاد و بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های یاد شده در مسیر پدافند غیرعامل تاکید کرد.

وزیر بهداشت، تشکیل ستاد پدافند غیرعامل وزارت بهداشت با هدف برنامه‌ریزی و انجام تخصصی امور در این حوزه را لازم برشمرد و تأکید کرد: مصوبات این ستاد، برای معاونت‌ها و زیرمجموعه‌های وزارت بهداشت، لازم الاجراست.

جعفر میعادفر رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت بهداشت نیز در این نشست گفت: اقدامات پدافند غیرعامل وزارت بهداشت در ۴ حوزه اصلی شامل رصد و پایش، ‎پیش‌بینی و پیشگیری، ایجاد آمادگی و پاسخ به تهدیدات حوزه سلامت، تعریف شده است.

وی رصد و پایش بیماری در کشور و جهان، تهیه پایگاه داده ‎بیماری‌های نوپدید حوزه سلامت، ارزیابی مخاطرات و تهیه نقشه‎ رخداد‌های کشور، ارزیابی و پایش مستمر دانشگاه و سازمان‎ زیرمجموعه در قالب برنامه عملیاتی ستاد پدافند غیرعامل، اجرای ماده ۶۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تدوین استاندارد‌های اعتباربخشی پدافند اورژانس پیش بیمارستانی، ارتقای سطح دانش و مهارت مدیران و کارشناسان نظام سلامت در زمینه مدیریت تهدیدات با برگزاری کارگاه‌های تخصصی را از جمله اقدامات کمیته پدافند غیر عامل وزارت بهداشت بر شمرد. ‎ ‎

سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست با اشاره به اقدامات مشترک انجام شده بر اساس تفاهم‎نامه همکاری این سازمان با وزارت بهداشت، اظهار کرد: تجهیز آمبولانس‌ها با تجهیزات پدافندی، انجام رزمایش‌های مشترک و طرح آمایش سرزمین و برنامه‌ریزی تجهیز بیمارستان‌های مرجع پرتوی و شیمیایی از محور‌های اصلی تفاهم‌نامه دو دستگاه بوه است.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *