آمریکا؛ تحریم بنادر و پالایشگاه‌های خارجی وارد کننده نفت ایران

آمریکا؛ تحریم بنادر و پالایشگاه‌های خارجی وارد کننده نفت ایران

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت ایران تصویب کرد که شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی وارد کننده نفت ایران می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را با رأی محکم هر دو حزب تصویب کرد. این تحریم‌ها شامل بنادر و پالایشگاه‌های خارجی می‌شود که نفت صادراتی ایران را در نقض تحریم‌های آمریکا فرآوری می‌کنند.

قانونگذاران آمریکا از زمان حمله حماس ، موارد مختلف افزایش فشار بر ایران را مورد بحث گذاشته‌اند. جمهوری اسلامی یکی از حامیان قدیمی حماس است.

مایک لالر و جرد مسکویتس، از نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا اعلام کردند این لایحه پیامی آشکار به کشور‌های ناقض تحریم‌های آمریکا مانند چین، روسیه و سایرین است که به ایران در دور زدن تحریم‌ها کمک نکنند، وگرنه با عواقب آن مواجه خواهند شد.

داده‌های موجود حاکی از آن است که صادرات نفت خام ایران در ماه سپتامبر حدود یک‌ونیم میلیون بشکه در روز بوده و به بالاترین حد خود در بیش از چهار سال گذشته رسیده است. بیش از ۸۰ درصد نفت صادراتی ایران به چین ارسال شده است.

منتقدان دولت بایدن می‌گویند پول نفت ایران توسط سپاه پاسداران برای تامین مالی حماس، حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه نظامی در منطقه استفاده شده است.

برخی بر این باورند کنار گذاشتن سیاست «فشار حداکثری» دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی، برای آمریکا گران تمام شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *