آمریکا برنامه ریزی برای مقابله با رژیم ایران را آغاز کرد

پولیتیکو: آمریکا برنامه ریزی برای مقابله با رژیم ایران را آغاز کرد

سایت پولیتیکو در گزارشی از آمادگی دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای جنگ وسیع تر در منطقه غرب آسیا خبر داده و می نویسد: مقامات دولت بایدن در حال طراحی برنامه‌هایی برای واکنش نشان دادن ایالات متحده به درگیری وسیع تر در منطقه هستند. این تحولات همزمان با افزایش نگرانی ها از گسترده شدن دامنه جنگ غزه رخ می دهد.

چهار مقام آشنا به این موضوع، از جمله یک مقام ارشد دولت، گفت و گوهای داخلی در مورد سناریوهایی را توصیف کردند که به طور بالقوه می تواند ایالات متحده را وارد جنگ دیگری در خاورمیانه کند.

آمریکا ماه‌هاست که در پشت صحنه از تهران خواسته تا نیروهای نیابتی خود را متقاعد کند که حملات خود را کاهش دهند. اما مقامات می گویند که هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه گروه ها شروع به کاهش هدف گیری خود کرده اند ندیده اند و نگران افزایش خشونت در روزهای آینده هستند.

این تشدید تنش‌ها می‌تواند منجر به درگیر شدن آمریکا به جنگ دیگری در خاورمیانه شود، درست زمانی که فصل مبارزات انتخاباتی 2024 گرم می‌شود و مبارزات انتخاباتی باید بر مسائل داخلی متمرکز شود.

مقامات می گویند که پتانسیل درگیری گسترده‌تر در پی یک رشته رویارویی در چند روز گذشته در حال افزایش است. آنها معتقدند که جنگ در غزه رسماً فراتر از مرزهای این باریکه افزایش یافته، سناریویی که ایالات متحده ماه ها سعی کرده از آن اجتناب کند.

همزمان این نگرانی هم به قوت خود باقی است که خشونت در غزه ممکن است به لبنان سرایت کند. در حال حاضر، حزب الله لبنان و اسرائیل در حال تبادل آتش در مرز هستند. با این حال، تا کنون، ایالات متحده هیچ نشانه‌ای ندیده است که حزب‌الله خواهان یک جنگ گسترده‌تر باشد.

یک افسر سابق سیا گفت: اگرچه ایالات متحده تلاش کرده تا از تبدیل جنگ غزه به جنگ منطقه‌ای جلوگیری کند، اما در نهایت این تصمیم کاملاً به ما بستگی ندارد. در حال حاضر چراغ قرمز تشدید تنش و توسعه دامنه جنگ به سرتاسر منطقه به حالت چشمک زن درآمده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *