آمریکا بسته کمک نظامی ۳۴۵ میلیون دلاری به تایوان ارائه می‌کند

ایالات متحده روز جمعه ششم مرداد اعلام کرد یک بسته کمک نظامی به ارزش ۳۴۵ میلیون دلار به تایوان ارائه خواهد کرد. این اقدام، حتی با وجود این که دولت بایدن از فاش کردن جزئیات بسته خودداری کرده است، احتمالاً موجب خشم چین خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کنگره آمریکا در بودجه سال ۲۰۲۳ کمک تسلیحاتی به ارزش یک میلیارد دلار به کشور تایوان را، که ادعاهای حاکمیت چین را به شدت رد می کند، تصویب کرد.

پکن بارها از ایالات متحده، مهمترین تامین کننده تسلیحات تایوان، خواسته است تا فروش تسلیحات به این جزیره را متوقف کند.

در هفته‌های اخیر، چهار منبع به رویترز گفتند که انتظار می‌رود این بسته شامل چهار پهپاد شناسایی غیرمسلح «ام‌کیو-۹ای» باشد، اما اشاره کردند که ممکن است از این بسته حذف شوند، چرا که مقامات در حال کار بر روی جزئیات حذف برخی از تجهیزات پیشرفته از این پهپادها، که فقط نیروی هوایی ایالات متحده اجازه دسترسی به آنها را دارد، هستند.

یک نوع پهپاد ام‌کیو-۹ای

یک نوع پهپاد ام‌کیو-۹ای

وزارت دفاع تایوان از «تعهد امنیتی قاطعانه» ایالات متحده قدردانی کرد و در بیانیه‌ای افزود که به دلیل «توافق ضمنی» بین دو طرف در مورد جزئیات بسته اظهار نظر نخواهد کرد.

تایوان قبلاً با خرید چهار پهپاد پیشرفته‌تر «ام‌کیو-۹بی سی‌گاردین» ساخت شرکت «جنرال اتمیکس» موافقت کرده بود که قرار است در سال ۲۰۲۵ به این کشور تحویل داده شوند.

چین تایوان را که به صورت دموکراتیک اداره می‌شود، قلمرو خود می‌داند و در سه سال گذشته فشار نظامی بر این جزیره را افزایش داده است.

تایوان به شدت ادعاهای حاکمیت چین را رد می‌کند و می‌گوید که فقط مردم تایوانی می‌توانند آینده خود را تعیین کنند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *