آمریکا سه شرکت تسلیحاتی مرتبط با کره‌شمالی و روسیه را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا، روز چهارشنبه، سه شرکت بزرگ تسلیحاتی را ـ که گفته می‌شود با هدف «حمایت از جنگ روسیه در اوکراین» در معاملات جنگ‌افزار بین «کره‌شمالی و روسیه» دست دارند ـ در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

به گزارش رویترز وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعلام کرد که روسیه به دلیل «درگیر شدن» در جنگ اوکراین با «کمبود منابع» مواجه شده، برای حمایت نیروهای نظامی خود به «کره‌شمالی» و سایر متحدانش روی آورده است.

این «کمبود شدید منابع روسیه» به دنبال مجموعه‌ای از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و رئیس‌جمهور روسیه، از زمان آغاز جنگ وحشیانه پوتین در اوکراین، پیش آمده است.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های مورد هدف این تحریم‌ها عبارتند از «شرکت وروس»، «شرکت مهندسی‌ دفاع» و «ورسور اس‌آر‌او» که همگی متهم به کمک به شبکه‌های مالی غیرقانونی هستند.

گزارش‌ها حکایت از آن دارد که این شرکت‌های تحریم شده، در پشتیبانی کره‌شمالی از تلاش‌های جنگی روسیه در اوکراین، دست دارند.

ایالات متحده و متحدانش همچنان متعهد به «کشف و اخلال» در «تجارت جهانی اسلحه» هستند؛ تجارتی که «اقدامات مرگبار پوتین» در اوکراین را تشدید می‌کند.

چندی پیش نیز کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی بر افزایش تقویت همکاری «تاکتیکی و استراتژیک» با روسیه، در دفاع و امنیت ملی تاکید کرد. از زمان تجاوز روسیه و جنگ اوکراین، روسیه و کره‌شمالی ـ که هردو با انزوا و تحریم‌های غرب مواجه شده‌اند ـ در حال تقویت همکاری‌های خود به ویژه در بخش نظامی هستند.

پیش‌تر صدای آمریکا در گزارشی با عنوان «هدف‌گذاری روسیه و کره شمالی برای همکاری نظامی تمام‌عیار» نوشت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام تبریکی به کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی به مناسبت روز آزادی ملی، با اشاره به «پیشینه‌های تاریخی»، بر «همکاری زمان جنگ» تاکید کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *