آمریکا مرگ جواد روحی را «وحشتناک» و تلاش‌ جمهوری اسلامی برای «ایجاد ترس» در میان مردم ایران خواند

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در زمینه جان‌باختن جواد روحی در زندان جمهوری اسلامی به صدای آمریکا گفت: «ما از مرگ جواد روحی و گزارشهایی مبنی بر شکنجه او وحشت‌زده‌ایم.»

این سخنگو در پاسخی مکتوب به بخش فارسی صدای آمریکا با اشاره به «گزارش‌های دلخراش» از «بی‌توجهی و شکنجه» جواد روحی هنگام بازداشت افزود: مرگ جواد روحی به عنوان جدیدترین نمونه از تلاش‌های جمهوری اسلامی برای «ایجاد ترس» در میان مردم ایران و «سرکوب هر‌گونه مخالفت» است.

انتشار خبر جان‌باختن جواد روحی در روز پنجشنبه ۹ شهریور، با انتقاد گسترده نهادهای حقوق بشری و کنشگران مدنی و سیاسی مواجه شد.

سازمان‌های مدافع حقوق بشر با اشاره به سابقه جمهوری اسلامی در شکنجه و بدرفتاری با زندانیان، مرگ جواد روحی را «مشکوک» خوانده و خواستار تحقیقات بین‌المللی در این باره شدند.
این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همزمان «در واکنش» به سخنان محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران «مبنی بر پایبندی جمهوری اسلامی به برجام، در صورت لغو همه تحریم‌ها» گفت: «وزارت امور خارجه آمریکا همچنان بر تعهد تزلزل‌ناپذیر، برای جلوگیری از دستیابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای تاکید دارد.»

این سخنگو همچنین تصریح کرد که «سیاست آمریکا» در برابر جمهوری اسلامی، با تمرکز بر مهار فعالیت‌های بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی از طریق ابزارهای دیپلماتیک، همکاری نزدیک با کشورهای متحد و تلاش‌های منطقه‌ای برای «تنش‌زدایی»، بدون تغییر مانده است.

در این‌حال، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا «با استناد» به گفته آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، تاکید کرد: «جمهوری اسلامی باید اقدامات لازم را برای تنش‌زدایی از وضعیت موجود انجام دهد تا راه برای ابتکارات دیپلماتیک آینده، هموار شود.»

رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی، ۷ شهریور گفت :«برجام اکنون تنها یک پوسته خالی است.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *