آمریکا هفت فرد و چهار نهاد را در ارتباط با توسعه پهپادهای ایرانی تحریم

آمریکا هفت فرد و چهار نهاد مرتبط با برنامهٔ توسعهٔ هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) وهواپیماهای نظامی تهران را در ایران، روسیه، چین و ترکیه تحریم .

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز سه‌شن ۲۸ شهریور با انتشار بیانیه‌ای اعلام افراد و نهادها «حمل‌و‌نقل و تراکنش‌های مالی» را برای صنایع هواپیماسازی ایران و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) تسهیل ه‌اند.

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز دوشن نیز اعلام بر مبنای قانون لوینسون، وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی و محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور اسبق ایران، را فهرست تحریم‌های خود افزوده .

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، روز سه‌شن در ارتباط با تحریم‌های جدید گفت: «ایران با تولید و ارسال عمدی پهپادهایش امکان را روسیه، گروه‌های نیابتی خاورمیانه و دیگر بازیگران بی‌ثبات‌کننده داده نظم جهانی را تضعیف کنند.»

تحریم‌ها در روزی اعلام سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، تهران سفر ه تا با مقامات نظامی جمهوری اسلامی در مورد همکاری‌های نظامی دو کشور گفتگو کند. احتمال می‌رود فروش پهپادهای بیشتر از سوی ایران مسکو و همچنین موشک برای فاده در جنگ اوکر، در دستور کار مذاکرات با.

اوکر بارها از حملات هوایی روسیه زیرساخت‌های شهری خود با فاده از پهپادهای ایرانی خبر داده .

در تازه‌ترین مورد، نیروی هوایی ارتش اوکر اعلام روسیه در ساعات آغازین روز ۲۶ شهریور بار دیگر با شش پهپاد ایرانی مدل شاهد و ۱۰ موشک بالدار، زیرساخت بندری اودسا را هدف قرار داده .

واشینگتن پیشتر پنج شرکت مستقر در چین و یک فرد را دلیل فروش و حمل قطعات هوافضا، از جمله قطعات مورد فاده برای هواپیماهای بدون سرنشین، ایران تحریم ه .

مقامات آمریکایی می‌گویند انتظار می‌رود تحریم‌های بیشتری علیه جمهوری اسلامی وضع شود.

بر اساس گزارش‌های رویترز و رادیو فردا/پ.م/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *