آمریکا همیشه توانایی «ارسال پیام به جمهوری اسلامی» را دارد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به پرسشی درباره سفر «نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق» به ایران تاکید کرد که ایالات متحده همیشه توانایی «ارسال پیام به جمهوری اسلامی» را در صورتی که منافع ملی ایالات متحده ایجاب کند دارد.

متیو میلر، در پاسخ به پرسشی درباره «پیامدهای این سفر» بر آینده ثبات سیاسی عراق، از اظهار نظر مستقیم درباره پیامدهای این سفر فرستاده سازمان ملل متحد، خودداری کرد اما وجود روابط دوجانبه بین عراق و ایران را تایید کرد.

او بر موضع دولت ایالات متحده تاکید کرد و اظهار داشت که آمریکا مایل است روابط دوجانبه عادی شود و از حاکمیت عراق حمایت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که البته در گذشته مواردی وجود داشته است که تلاش‌های جمهوری اسلامی برای اعمال نفوذ بر عراق از طریق سیاست‌های اجرا شده کاهش یافته است.

همزمان هنگامی که درباره «امکان ارسال پیامهای ایالات متحده به جمهوری اسلامی» از طریق نماینده سازمان ملل در عراق سؤال شد، متیو میلر از ارائه جزئیات دقیق در مورد تعاملات خودداری کرد.

به گزارش رسانه‌های داخلی، «جنین هنیس پلاسخارت» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور عراق روز یکشنبه به تهران سفر کرد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در محل وزارت امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات عراق بحث و تبادل نظر کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *