آمریکا چند فرد و نهاد روس را به‌دلیل ربودن کودکان اوکراینی تحریم کرد

ایالات متحده روز پنجشنبه، ۲ شهریور، تحریم‌های جدیدی را علیه چندین نهاد و افراد روس اعمال کرد که در ربودن و انتقال اجباری کودکان اوکراینی به روسیه نقش داشته‌اند.

این افراد و نهادها همچنین به خاطر نقض حقوق بشر کودکان خردسال و زیر سن قانونی در مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین تحریم شدند.

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: «کودکان به معنای واقعی کلمه به زور از خانه‌هایشان بیرون کشیده می‌شوند. در سال ۲۰۲۳. توسط کشوری که [نماینده‌اش] در همین اتاق نشسته است.»

«این مثل این می‌ماند که مستقیماً از یک رمان در مورد کابوس‌آباد‌ بیرون آمده باشد. اما این داستان تخیلی نیست. همکاران، این داستان تخیلی نیست. این زندگی واقعی است.»

او گفت که نقض حقوق بشر در تمام سطوح دولت روسیه سازماندهی می‌شود و اشاره کرد که دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، و ماریا لووا-بلوا، کمیسر حقوق کودکان ریاست جمهوری روسیه را صادر کرده است.

این احکام در ۱۷ مارس ۲۰۲۳ (۲۶ اسفند ۱۴۰۱) برای دست داشتن در اخراج و انتقال اجباری کودکان از مناطق اشغالی اوکراین به روسیه صادر شد.

لیندا توماس گرینفیلد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به مناسبت سی‌و‌دومین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با تمرکز بر حمایت از کودکان برگزار شده بود - ۲۴ اوت ۲۰۲۲۳ (۲ شهریور ۱۴۰۲)

لیندا توماس گرینفیلد در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به مناسبت سی‌و‌دومین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با تمرکز بر حمایت از کودکان برگزار شده بود – ۲۴ اوت ۲۰۲۲۳ (۲ شهریور ۱۴۰۲)

خانم توماس-گرینفیلد در نشستی که به مناسبت سی‌و‌دومین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با تمرکز بر حمایت از کودکان برگزار شد، گفت که ایالات متحده «در حالی که روسیه این جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت را انجام می دهد» بی اعتنا نخواهد ماند.

خانم توماس-گرینفیلد اعلام کرد: «و امروز، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه دو نهاد و ۱۱ فرد – از جمله افرادی که بنا بر گزارش‌ها انتقال و اخراج اجباری کودکان اوکراینی به اردوگاه‌ها را تسهیل کرده‌اند- اعمال می‌کند.»

او افزود: «علاوه بر این، ما اقداماتی را برای اعمال محدودیت‌های ویزا برای سه مقامی که ادعا می‌کنند گماشته روسیه هستند، به دلیل دخالت آنها در نقض حقوق بشر کودکان زیر سن اوکراینی، در دست انجام داریم.»

در میان افراد تحریم شده، کمیسرهای حقوق کودکان در چندین منطقه روسیه و همچنین یک «اردوگاه تابستانی» متعلق به دولت روسیه در منطقه اشغالی کریمه و مدیر آن هستند.

واشنگتن می‌گوید که این اردوگاه برنامه‌های بازآموزی «میهن‌پرستانه» گسترده‌ای را برای کودکان دارد و از بازگشت آنها به خانواده‌هایشان جلوگیری می‌کند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشستی که به مناسبت سی‌و‌دومین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با تمرکز بر حمایت از کودکان برگزار شد - ۲ شهریور ۱۴۰۲

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در نشستی که به مناسبت سی‌و‌دومین سالگرد استقلال اوکراین از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با تمرکز بر حمایت از کودکان برگزار شد – ۲ شهریور ۱۴۰۲

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد این اتهامات را دروغ خواند.

او گفت: «دروغ در مورد ربوده شدن کودکان اوکراینی که ما در واقع آنها را نجات می دهیم.»

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *