آموزش انگولار، جلسه سوم : نصب npm و angular cli



آموزش Angular : نصب نود پکیج منیجر و انگولار سی ال ای

نگولار(Angular) یکی از فریمورک های (Framework) فرانت اند (Frontend) می باشد که براساس اچ تی ام ال (HTML) ، سی اس اس (CSS) ، جاوااسکریپت (JavaScript) و تایپ اسکریپت (TypeScript) می باشد. در این ویدیو توضیحات براساس انگولار 14 و بالاتر می باشد.
فریمورک انگولار یکی از محبوبترین فریمورک های سمت فرانت می باشد که در این فریمورک ساختارهایی همچون کامپوننت (Component)، ماژول (Module)، سرویس (Service)، دایرکتیو (Directive)، پایپ (Pipe) و غیره وجود دارد که به برنامه نویس قدرت میدهد تا توسعه نرم افزار را به راحتی انجام بدهد.
زبان برنامه نویسی این فریمورک تایپ اسکریپت می باشد که همان جاوااسکریپت شی گرا می باشد. چندین سال قبل مایکروسافت و گوگل باهم دچار اختلافات قانوی و شکایت های قانونی شده بودند که در یک بازه ای این دو شرکت تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذاشته و باهمدیگر یک هم افزایی ایجاد کنند که نتیجه آن اساس خلق تایپ اسکریپت و بعد انگولار شکل گرفت.
شما می توانید بک اند () را با هر زبانی از جمله سی شارپ (c#) ، پی اچ پی (php)، داتنت کور (.NetCore)، نود جی اس (Node.js) و غیره بنویسید و ازطریق وبسرویس به انگولار متصل نمایید.
پیش از استفاده از انگولار نیازمند این موضوع هستیم تا یکسری پیشنیازها را نصب کنیم. اولین مرحله نصب نود جی اس (NodeJS)
هست و بعد از آن نصب نود پکیج منیجر (npm) و انگولار سی ال ای (angular cli) هستش. با نصب این دوم مورد دیگر ساختار اولیه برای ایجاد پروژه انگولار فراهم می گردد.

زمانبندی ویدیو:
00:00 شروع
00:05 نصب npm از طریق لینک
02:11 نصب angular cli

دوستان عزیزم چنانچه سوالی یا مفهومی در برنامه نویسی تمایل دارید تا بصورت شخصی و رایگان برای شما آموزش داده شود می تواننید از طریق راه های زیر با بنده در ارتباط باشید و موضوع خود را ارسال نمایید. در اولین فرصت ویدیو مربوطه را تهیه و در کانال منتشر می کنم.

آدرس یوتیوب:
https://www.youtube.com/@legolearniran
کانال تلگرامی:
https://t.me/LegoLearnIran

ای دی اینجانب در تلگرام:
https://t.me/LegoLearnIran
شماره همراه:
009809378065930

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *