‌ آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی، وزیران امور خارجه آمریکا و بریتانیا، روز شنبه ششم…

🔸آنتونی بلینکن و جیمز کلورلی، وزیران امور خارجه آمریکا و بریتانیا، روز شنبه ششم آبان در تماسی تلفنی بر حق اسرائیل برای دفاع از خود تاکید کردند.
به گفته بلینکن، همکاری با شرکای منطقه‌ای به منظور جلوگیری از گسترش درگیری‌های اسرائیل و ستیزه‌جویان فلسطینی به منطقه و لزوم آزادی فوری تمامی گروگان‌ها، از دیگر موضوعات مورد بحث میان دیپلمات‌های ارشد آمریکا و بریتانیا در این مکالمه تلفنی بود.
@VahidHeadline

🔸دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا می‌گوید که او با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره اهمیت ارسال کمک‌های فوری بشردوستانه به غزه و حفظ امنیت منطقه گفتگو کرد.
در همین حال، به گزارش هاآرتص، اسرائیل دومین خط لوله از سه خط لوله آب را که آب نوار غزه را تأمین می‌کند، باز کرد و اکنون در مجموع نزدیک به ۲۹ میلیون لیتر در روز به اراضی تحت کنترل حماس سرازیر می‌شود.
@VahidHeadline

🔸کادر پزشکی و کارمندان صلیب سرخ در غزه می‌گویند اسرائیل از آنها خواسته است که فورا بیمارستان «القدس» را به همراه افراد بستری شده تخلیه کنند.
همچنین تصاویری از انفجار در نزدیکی این بیمارستان در غزه طی روز یکشنبه منتشر شده است.
صلیب سرخ می‌گوید هم‌اکنون ۴۰۰ نفر در بیمارستان بستری و تحت مداوا بوده و تخلیه آنها غیرممکن است.
هنوز اسرائیل رسما چنین درخواستی را تایید نکرده، اما وزارت دفاع اسرائیل طی روزهای گذشته بارها حماس را به استفاده از بیمارستان‌ها بعنوان سپر انسانی در مقابل حملات اسرائیل علیه اعضای این گروه متهم کرده و تصاویری نیز از تونلهای حفر شده حماس در زیر ساختمان بیمارستان‌ها منتشر کرده است.
@VahidHeadline

🔸یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل به خانواده‌های گروگان‌ها گفت: «عملیات زمینی با تلاش برای بازگرداندن گروگان ها در هم آمیخته است.»
او می‌گوید: «اگر فشار نظامی بر حماس وارد نشود، هیچ چیزی پیشرفت نخواهد کرد».
او در ادامه افزود: «ما با حیوانات می‌جنگیم نه با مردم. این پیچیده است، همراه با امید و ناامیدی. من مصمم به پیروزی در جنگ هستم و بازگرداندن گروگان‌ها بخشی از پیروزی است.»
@VahidHeadline

🔸حزب‌الله لبنان ادعا کرد یک پهپاد اسرائیلی را در نزدیکی مرز دو کشور با موشک زمین به هوا سرنگون کرده است.
دو منبع امنیتی در لبنان به رویترز گفته‌اند این نخستین بار است که حزب‌الله ساقط کردن یک پهپاد اسرائیلی را اعلام کرده است.
@VahidHeadline

🔸دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش، هشدار داد در شرایطی که بیش از دو میلیون نفر در غزه که تحت کترل حماس است از موارد اولیه ضروری برای زندگی محروم هستند و در معرض بمباران قرار دارند، «جهان شاهد یک فاجعه انسانی است که جلوی چشمان ما در حال وقوع است.»
به گزارش آسوشیتدپرس او روز یکشنبه در نشستی با نخست وزیر نپال در کاتماندو به خبرنگاران گفت: «من از همه کسانی که مسئولیت دارند می‌خواهم از لبه پرتگاه عقب نشینی کنند. ما باید برای پایان دادن به این کابوس برای مردم غزه، اسرائیل و همه کسانی که در سراسر جهان آسیب دیده‌اند، نیروهای خود را متحد کنیم.»
@VahidHeadline

🔸مارک راولی، کمیسر پلیس متروپولیتن لندن با اشاره به تبعات مناقشه حماس و اسرائیل در بریتانیا، خواستار وضع قوانین سخت‌گیرانه‌ برای مقابله با افراط‌گرایی شد.
به گزارش اسکای‌نیوز، راولی اعلام کرد هرچند بریتانیا برای مبارزه با نفرت‌پراکنی و تروریسم از قوانینی قوی برخوردار است، اما در مسیر مقابله با افراط‌گرایی هنوز خلا‌هایی قانونی وجود دارد.
راولی اضافه کرد باید تعریف حقوقی افراط‌گرایی در بریتانیا مورد بازبینی قرار گیرد تا راه برای برخورد قضایی با خاطیان هموار شود.
اسکای‌نیوز نوشت برخی مقام‌های دولت بریتانیا معتقدند پلیس متروپولیتن در برخورد با آن دسته از طرفداران فلسطین که دست به نفرت‌پراکنی می‌زنند، از خود به اندازه کافی شدت عمل نشان نداده است.
میشل دونلان، وزیر علوم بریتانیا با اشاره به حمایت تعدادی از تظاهرکنندگان از حماس، خواستار اتخاذ تدابیر سخت‌گیرانه‌تری در قبال تجمعات این افراد در بریتانیا شد.
@VahidOOnLine

📡 @VahidOnline

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *