‌آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود به اعضای شورای حکام، با وجود اعلا…

🔸آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود به اعضای شورای حکام، با وجود اعلام کاهش ذخایر اورانیوم غنی‌شده در ایران به دلایل فنی، از همکاری نکردن تهران به‌ویژه در مورد نصب مجدد دوربین‌های نظارتی در مراکز مورد نظر آژانس ابراز تاسف کرد.
بر اساس این گزارش رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در این زمینه تاکید کرده است «متاسف است از این که هیچ پیشرفتی در این زمینه حاصل نشده است».
@VahidOOnLine

🔸خبرگزاری تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گزارش داد که پایگاه خبری «انتخاب» بر اساس «تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات» توقیف و پرونده آن به مرجع قضایی ارجاع شده است.
بر اساس گزارش این خبرگزاری، در جلسه روز دوشنبه هیات نظارت بر مطبوعات موضوع انتشار ویدیو و گزارشی با عنوان «حراج برند ایران/سیاست خارجی ایران چرا این‌قدر تضعیف شده است؟» مورد بررسی قرار گرفته است.
تسنیم نوشت که محتوای این ویدیو از نظر این هیات «خارج از حدود قانون و مغایر با منافع ملی و علیه سیاست‌های اصولی نظام جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی» بوده است.
این ویدیو که در روز ۳۱ مرداد در این وب‌سایت منتشر شد، یک ویدیوی انتقادی از سیاست خارجی دولت ابراهیم رئیسی است که در آن گفته می‌شود «سیاست شرق‌گرایی محض و روسیه‌محور دولت رئیسی ضربه‌ای مهلک بر سنت سیاست خارجی ایران در یک قرن گذشته» بود.
@VahidOOnLine

🔸کنفدراسیون فوتبال آسیا روز دوشنبه اعلام کرد عربستان و ایران پس از هفت سال به توافق برای از سرگیری مسابقات تیم‌های باشگاهی در خاک دو کشور دست یافته‌اند.
@VahidHeadline

🔸فرشاد مومنی، استاد اقتصاد دانشگاه «علامه طباطبایی» و رییس موسسه «دین و اقتصاد» با گلایه از آنچه او کاسبی سیاسی و اقتصادی با دین نامید، گفت: «این رویکرد موجب شده تا امروز از هر سه ایرانی یک نفر در فقر مطلق باشد.»
به گفته این اقتصاددان، از حکومت یک‌دست، عدالت و توسعه بیرون نمی‌آید.
@VahidOOnLine

🔸همزمان با انتشار اخبار اخراج و کنار گذاشتن استادان باسابقه دانشگاه‌های ایران، خبر تدریس سعید حدادیان،‌ یکی از مداحان مشهور در ایران در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران واکنش برانگیز شده است.
در همین حال رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران تدریس آقای حدادیان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه تهران و برخی دانشگاه‌های دیگر در ایران را اتفاق جدیدی ندانست.
به گفته عبدالرضا سیف،‌ این مداح معروف و سیاسی از «گروه معارف دانشگاه تهران هم اجازه تدریس دارد.»
سعید حدادیان بیش از دو دهه است که مسئول دفتر ادبیات و هنر نهاد نمایندگی رهبر جمهوری اسلامی در دانشگاه تهران است.
@VahidHeadline

🔸فیلم «تاتامی» ساخته مشترک زر امیرابراهیمی و گای ناتیو،‌ فیلمسازان ایرانی و اسرائیلی در بخش رقابتی افق‌های هشتادمین جشنواره فیلم ونیز شرکت کرده است.
این فیلم داستان یک ستاره جودو را روایت می‌کند که نمی‌خواهد به قوانین نانوشته حکومت ایران درباره روبه رو نشدن با ورزشکاران اسرائیل تن دهد.
زر امیر ابراهیمی که برای نقشش در فیلم عنکبوت مقدس برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن شد، امسال اولین فیلمش را کارگردانی کرده است.
@VahidHeadline

🔸اسرائیل سفارت خود در منامه بحرین را روز دوشنبه ۱۳ شهریور، سه سال پس از عادی‌سازی روابط دو طرف، به‌طور رسمی افتتاح کرد.
الی کوهن، وزیر خارجه اسرائیل، در جریان سفر به بحرین که به‌همراه هیئتی از بازرگانان و مقام‌های دولتی بود، در مراسم رسمی افتتاحیۀ این نمایندگی دیپلماتیک شرکت کرد.
این اقدام هم‌زمان با ادامۀ تلاش واشینگتن برای عملی شدن توافق عادی‌سازی با ریاض صورت گرفته که به گفتۀ کارشناسان، «بزرگ‌ترین» پیروزی دیپلماتیک اسرائیل در منطقه را رقم خواهد زد.
@VahidHeadline

🔸رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه، پس از دیدار با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری روسیه در شهر سوچی، گفت که اوکراین باید موضع خود را در گفت‌وگوها با روسیه بر سر احیای قرارداد صادرات غلات ملایم کند تا امکان برداشتن گام‌های مشترک با روسیه وجود داشته باشد.
این اظهارات در حالی بیان شد که رییس‌جمهوری ترکیه در ابتدای دیدار با پوتین وعده داده بود خبر «بسیار مهمی» در این زمینه اعلام شود.
@VahidOOnLine
رئیس‌جمهور روسیه در نشستی خبری پس از دیدار سه ساعته با رجب طیب اردوغان تأکید کرد تا زمانی که غرب خواسته‌های روسیه را مورد توجه قرار ندهد، توافق تازه‌ای برای صدور غلات وجود نخواهد داشت.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

Morteza Sorkh on X

#مهدي_يراحی به مادر #محمدحسن_ترکمان گفته بود؛
مادرم، خون من که از خون محمدحسن تو رنگین‌تر نیست…

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *