آیا ساختمان های شهر نیویورک برای یک زلزله بزرگ آماده هستند؟

برای ساکنان شهر نیویورک، زمین لرزه روز جمعه ممکن است مانند چند لرزش خفیف باشد. اما اگر زلزله‌ای با بزرگی بیشتر به شهر نزدیک‌تر باشد، خطر آسیب جدی می‌تواند نسبتاً زیاد باشد.

این پنج محله خانه بیش از 200000 ساختمان چند خانواری است که با آجرهای غیرمسلح ساخته شده اند و از اواسط دهه 1800 تا 1930 ساخته شده اند. طبق یک طرح خطر شهری. بسیاری از خانه های ردیفی در سراسر محله های شهر در این دسته قرار می گیرند.

چنین بنایی نمی تواند در هنگام زلزله خم یا خم شود و در عوض می شکند یا فرو می ریزد. یک زلزله قوی می تواند باعث فروریختن برخی از ساختمان های این نوع شود.

اگرچه زمین لرزه ها در اطراف شهر نیویورک به اندازه کالیفرنیا رایج نیستند، مقامات نیویورک خطری را که این زمین لرزه ها ایجاد می کنند به دلیل تراکم شهر و ساختمان های قدیمی تر می دانند.

اکثر ساختمان های شهر قبل از سال 1995 ساخته شده اند، زمانی که مقررات ایمنی در برابر زلزله به قوانین ساختمانی محلی اضافه شد.

زمین لرزه می تواند به انواع دیگر آسیب ها مانند سیل منجر شود. برای مقابله با آن، دستورالعمل‌های شهری توصیه می‌کنند که ساختمان‌ها در نواحی ساحلی دارای پایه‌ای باشند که به آب اجازه عبور می‌دهد، برای مثال طبقه اول روی اسکله.

اما از آنجایی که بسیاری از آب‌نماهای شهر بر فراز تالاب‌ها یا زمین‌های بایر تا حدودی ناپایدار قرار گرفته‌اند، زلزله می‌تواند به پایه ساختمان آسیب برساند و آن را «غیرقابل سکونت یا غیرقابل استفاده» کند، طبق برنامه خطر.

بدترین زلزله شهر نیویورک در سال 1884 رخ داد. بزرگی تخمینی آن 5.4 ریشتر و مرکز آن بین بروکلین و سندی هوک، نیوجرسی بود.

بر اساس مدل شهری، اگر هم‌اکنون زلزله‌ای معادل آن رخ دهد، می‌تواند بیش از 4.7 میلیارد دلار خسارت به ساختمان‌ها و سایر زیرساخت‌ها وارد کند.

طبق طرح خطر شهر، که اذعان می‌کند که آسیب‌پذیری لرزه‌ای شبکه پیچیده زیرساخت‌های بهم پیوسته شهر به خوبی شناخته نشده است و به عنوان یک منطقه وجود دارد، هر زلزله می‌تواند زیرساخت‌ها مانند پل‌ها، تونل‌ها، سیستم‌های شهری، سدها و بزرگراه‌ها را به خطر بیندازد. با نگرانی بالا.”

این طرح همچنین خاطرنشان می‌کند که «برخی از سیستم‌های زیرساخت حیاتی نیویورک آسیب‌پذیر هستند، زیرا کهنه شده‌اند و مشکلات نگهداری دارند».

جیمز اودو، کمیسر ساختمان های شهر، روز جمعه در یک کنفرانس خبری گفت که این وزارتخانه نگران “احتمالات پایین دست” ناشی از زلزله روز جمعه است که ممکن است در روزها یا هفته های آینده رخ دهد، از جمله شکاف در ساختمان ها یا مشکلات دیوارهای حائل. .

وی گفت: اگر مشکلی را مشاهده کردید، لطفا با 311 تماس بگیرید.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *