آینده پردازنده های سی پی یو در آمریکا: روند و توسعه صنعت

آینده پردازنده های سی پی یو در آمریکا: روند و توسعه صنعت

با توجه به پیشرفت فناوری و اهمیت بالای صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در اقتصاد جهانی، توسعه پردازنده های سی پی یو (CPU) در آمریکا به یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت تبدیل شده است. برای درک بهتر این موضوع، باید به روند تکاملی و تاریخچه صنعت پردازنده ها در آمریکا نگاه کنیم.

صنعت پردازنده ها در آمریکا در دهه چهل میلادی شروع شد و با کمک دانشمندان مطرحی مانند جان فون نیومان، جان بارچ، ویلیام شاکلی، ویلیام شاکلی و رابرت نویز توسعه یافت. این پژوهشگران برای اولین بار توانستند یک پردازنده الکترونیکی با قابلیت اجرای برنامه های مختلف را طراحی و ساخت کنند. این اتفاق ابتدایی، زمانی بود که تجارت و کسب و کار دنیا نیازمند کامپیوترهای با قدرت محاسباتی بیشتر و کارایی بیشتر شد.

در دهه شصت میلادی، با توسعه روز افزون تکنولوژی هسته ای وکامپیوترهای بزرگ مدل مرکزی (Mainframe)، آمریکا بیشتر بخش تحقیق و توسعه پردازنده ها را در بالای برنامه های خود قرار داد. شرکت هایی مانند اینتل، ای بی ام و دیجیتال (Digital) در چنین شرایطی توانستند پیشرفت های خود را در زمینه طراحی، تولید و بهبود پردازنده ها داشته باشند. این شرکت ها از وقتی که به بازار عرضه شده اند، اساسا به پایه گذاشتن توسعه و فعالیت های صنعت پردازنده ها در آمریکا کمک کرده اند.

اما با گذر زمان و رقابت های شدید با سایر کشورها، جایگاه آمریکا در این صنعت تحت تاثیر قرار گرفت. بخش هایی از تولید و ساخت پردازنده ها به سایر کشورها جابه جا شد و این امر باعث کم شدن ایفای نقش آمریکا در صنعت موردنظر شد. اما بازارچه جهانی امروز نیازمند این است که آمریکا به عنوان یکی از قدرت های عالمه در صنعت پردازنده ها حضور قدرتمندی داشته باشد.

اخیرا، با آغاز دوره پنجم از توسعه برنامه ملی گردشگری کوانتومی و برنامه توسعه ؛ “توسعه صنایع فناوری کوانتومی”و توجه به طراحی و ساخت پردازنده های بسیار قدرتمند و کارآمد که توسط شرکت های مانند گوگل و اینتل پیگیری می شود، انتظار می رود که آینده صنعت پردازنده های سی پی یو در آمریکا روشنی داشته باشد. پردازنده های کوانتومی این امکان را به ما می دهند که داده ها و اطلاعات را در ابعادی جدید پردازش و کنترل کنیم که این یک پیشرفت قابل توجه در عصر مدرن است.

با توجه به اینکه آمریکا همچنان از نظر منابع بشری، تکنولوژی و نوآوری در صنعت استعداد بسیاری دارد، می توان انتظار داشت که با توسعه صنعت پردازنده ها و همچنین پیگیری برنامه های کوانتومی قدرت خود را در بازار رقابتی جهانی پاسداری کند. آینده پردازنده های سی پی یو در آمریکا ارتقا بسیاری خواهد داشت و به توسعه صنایع مختلف کمک می کند.

در نهایت، بر اساس تحقیقات انجام شده و با بررسی تاریخ مروری صنعت پردازنده ها در آمریکا، می توان نتیجه گرفت که آمریکا همچنان توانایی تولید و توسعه پردازنده های بسیار قدرتمند و متنوعی را دارد. با توجه به پیشرفت های بزرگ در حوزه صنعت ICT و نیازمندی های جهانی، بازار برای صنعت پردازنده های سی پی یو در آمریکا همچنان وجود دارد و این باعث توسعه و پیشرفت صنعت موردنظر خواهد شد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *