‌ابراهیم رئیسی می‌گوید قصد ایران از لغو مجوز بازرسان آژانس انرژی اتمی توقف بازرس…

🔸ابراهیم رئیسی می‌گوید قصد ایران از لغو مجوز بازرسان آژانس انرژی اتمی توقف بازرسی‌‌ها نیست و تهران تنها مجوز فعالیت بازرسان فرانسوی،‌‌ آلمانی و بریتانیایی را لغو کرده است.
او با متهم کردن این سه کشور اروپایی به عدم پایبندی به برجام به شبکهٔ سی‌ان‌ان گفت: «ملاحظات خاصی در قبال افراد این سه کشور داریم و اعتماد آنها در سایه تردید است».
در همین زمینه بریتانیا، فرانسه، آلمان و آمریکا، دوشنبه گذشته، ۲۷ شهریور، در بیانیه‌ای مشترک از جمهوری اسلامی خواستند که «فوراً» از تصمیم اخیر خود مبنی‌ بر لغو مجوز فعالیت «شماری از» بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صرف نظر کند.
@VahidHeadline

🔸یک شهروند دو تابعیتی ایرانی-آمریکایی در زندان اوین درگذشت‌. فرامرز جاویدزاد از محکومان جرایم مالی، دچار خون‌ریزی معده شده بود. مسئولان زندان برخلاف دستور قاضی از اعزام او به بیمارستان خودداری کرده بودند.
@VahidHeadline

🔸کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه معروف به کمیته فیلترینگ طرح ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی را تصویب و ابلاغ کرد.
علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اعلام این خبر گفت فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار دارند و در مرحله اول، فهرست دفاتر خدمات مسافرتی «مورد تایید» که پروانه بهره‌برداری دارند گردآوری می‌شود تا از اینترنت طبقاتی بهره‌مند شوند.
@VahidOOnLine

🔸سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در واکنش به مصاحبه اخیر ولیعهد عربستان سعودی گفت هیچ کس خواهان ظهور قدرت‌های هسته‌ای جدید در جهان نیست.
وزیر خارجه روسیه تاکید کرد مسکو معتقد است «ایران بمب اتمی نخواهد داشت»، بنابراین همسایگان ایران نیز برای دستیابی به سلاح هسته‌ای «وسوسه نخواهند شد.»
اشاره لاروف به سخنان روز چهارشنبه محمد بن‌سلمان، ولیعهد عربستان سعودی است که در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز گفته بود: «اگر ایران به سلاح اتمی دست پیدا کند، ما باید سلاح اتمی داشته باشیم.»
@VahidOOnLine

🔸نشریه فایننشال تایمز گزارشی درباره ارتباط حوزه علمیه‌ قم با «هوش مصنوعی» نوشته است و می‌گوید که ایران تحت حکومت روحانیون، در زمینه بهره‌مندی از فناوری هوش مصنوعی از رقبای منطقه‌ای مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی که برنامه های بلندپروازانه‌ای برای استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبرد اقتصاد خود دارند، عقب مانده است.
اما بر اساس گزارش فایننشال تایمز، به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی از هوش مصنوعی می‌خواهد برای کمک به آخوندها در صدور فتوا استفاده کند.
این روزنامه با یک آخوند به نام محمد قطبی صحبت کرده است که یک خبرگزاری حکومتی «حوزه» بارها مطالبی در ارتباط با او منتشر کرده است.
قطبی گفته است: «ربات‌ها نمی‌توانند جایگزین روحانیون ارشد شوند، اما می‌توانند دستیار مورد اعتمادی باشند که به آنها در صدور فتوا در پنج ساعت به جای ۵۰ روز کمک کند.»
@VahidHeadline

🔸ماموریتی هفت ساله برای مطالعه آنچه که خطرناک‌ترین قطعه سنگ منظومه شمسی توصیف می‌شود، به پایان چشمگیر خود نزدیک می‌شود. فضاپیمای اوسایرس-رکس نمونه‌های «خاک» را که از سطح سیارک بنو جمع کرده، به زمین آورده است. این مواد را کاوشگر ناسا هنگام عبور از کنار زمین در روز یک‌شنبه رها کرد تا به زمین برسد.
نمونه‌ها با یک کپسول پرتاب شدند تا در جریان فرودی آتشین در ایالت یوتا در غرب آمریکا آسیبی به آن‌ها وارد نشود.
دانشمندان انتظار دارند که ترکیب‌های شیمیایی این مواد اطلاعات جدیدی را در مورد شکل‌گیری چهار و نیم میلیارد سال قبل سیارات فاش کند و شاید شناخت بیشتری در مورد چگونگی شروع حیات در سیاره ما بدهد.
@VahidHeadline

🔸خبرگزاری آسوشیتدپرس، از قول منابع رسمی خبر داد که وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا طرحی را اعلام می‌کند که بر اساس آن شهروندان اسرائیلی بدون روادید می‌توانند به آمریکا سفر کنند و حداکثر تا سه ماه در این کشور اقامت داشته باشند.
@VahidHeadline

📡 @VahidOnline

دادبان on X

اعظم غلامی زهاب، یکی از معترضان ساکن مشهد که از مهرماه ۱۴۰۱ در زندان به سر می‌برد به ۱۶ سال حبس محکوم شد.
به گزارش کمیته‌ی پیگیری وضعیت بازداشت شدگان: «اعظم غلامی در زندان وکیل آباد مشهد محبوس است و توسط شعبه پنجم دادگاه انقلاب این شهر محاکمه و به حبس محکوم…

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *