ابهام‌ها درباره اصالت «گزارش» دادسرا درباره نحوه کشته شدن مهسا امینی گروه هکری «…

ابهام‌ها درباره اصالت «گزارش» دادسرا درباره نحوه کشته شدن مهسا امینی

🔹 گروه هکری «عدالت علی» اخیرا تصویر نامه‌ای سه صفحه‌ای را منتشر کرده که در آن، دادیار دادسرای جرایم اخلاقی، جزئیات کشته شدن مهسا امینی و برخورد سر او به جدول، هنگام سوار شدن به ون را گزارش کرده است.

🔹در شبکه‌های اجتماعی درباره اصالت این نامه تردیدها و ابهام‌هایی مطرح شده است. این ابهام‌ها اگرچه در محتوا و فرم این نامه سوال‌برانگیزند، اما نمی‌توان با استناد به آنها، اصالت نامه را به طور قطعی زیر سوال برد.

🔹 آنچه در این نامه گفته شده، با روایت برادر مهسا و سایر روایت‌های که به نقل از شاهدان مطرح شده همخوانی ندارد. تا قبل از انتشار این این نامه کسی به ضرب و شتم و برخورد سر مهسا به جدول پیش از سوار شدن به ون گشت ارشاد اشاره‌ای نکرده است.

🔹تا الان نقطه کور، وقایع احتمالی است که داخل ون و هنگام انتقال به بازداشتگاه وزرا است. برخی هم درباره احتمال ضرب و شتم در داخل بازداشتگاه و لحظاتی که در دوربین مداربسته به تصویر کشیده نشده صحبت کرده‌اند.

🔹در نامه منتشر شده، ساعت ورود مهسا به بازداشتگاه گشت ارشاد بعد از غروب آفتاب است، در حالی که بررسی تصاویر دوربین مداربسته نشان می‌دهد، او پیش از غروب آفتاب در وزرا حاضر بوده است.

🔹نویسنده نامه برای توصیف وضعیت مهسا هم از واژه «زندگی نباتی» و هم از واژه «متوفی» استفاده کرده است.

🔹با این حال هر کدام از این ابهام‌ها می‌تواند توضیحاتی داشته باشد که ماجرا را روشن کند. روایت برادر مهسا در ارتباطی که با رسانه‌ها داشته، بسیار کوتاه است. در این روایت به درگیری خود او با ماموران هنگام سوار کردن مهسا به ون اشاره شده، در حالی که ممکن است، جزئیات به دلایل مختلف از قلم افتاده باشند.

🔹وجود اشتباه در انتخاب واژه‌ها یا اعلام زمان تقریبی، در گزارش اولیه غیر طبیعی نیست.

🔹از سوی دیگر برخی ابهامات هم درباره فرم و ظاهر نامه مطرح شده است. برخی به نداشتن سربرگ و مهر و امضا اشاره کرده‌اند، برخی هم به شباهت زیاد خط تا و چین و چروک‌های ریز صفحات نامه اشاره کرده‌اند که با تغییر سطح نور قابل مشاهده است.

🔹این شباهت، عجیب به نظر می‌رسد و محتمل است نتیجه گذاشتن کلمات روی یک بک‌گراند ثابت، اما باز هم نمی‌توان با استناد به این شباهت اصالت نامه را به طور قطع رد کرد.

🔹اثر تا خوردن سه صفحه کاغذ در شرایطی که صفحات به طور کامل روی هم منطبق باشند و بعد از روی آنها نسخه کپی تهیه شده باشد، غیرممکن نیست، به علاوه اینکه تفاوت سطح نور صفحات، تفاوت‌های جزئی در جزئیات و تغییر شکل حروف در محل خط تا نشان می‌دهد، حتی اگر جعلی اتفاق افتاده باشد، دقت آن بسیار بالا بوده است.

🔹گروه عدالت علی در یک سال گذشته، دست به افشاگری و انتشار اسناد زیادی کرده است که در صحت آنها تردیدی وارد نشده. این بار البته گفته شده، نامه از طریق منابعی در قوه قضائیه به دست این گروه رسیده است.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید
@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *