ابهام در وضعیت دختر دانش آموز مترو شهدا تهران؛ مدیرعامل مترو درگیری بر سر حجاب را رد کرد


دانش آموز دختر بیهوش شده در مترو تهران

وضعیت نامعلوم دختر دانش‌آموز تهرانی که صبح دیروز در مسیر مدرسه در یکی از ایستگاه‌های مترو تهران «بیهوش» شد با اظهارات مسعود درستی، مدیرعال شرکت بهره‌برداری مترو تهران ابعاد تازه‌تری پیدا کرده است.

درستی در گفتگو با خبرگزاری دولتی ایران (ایرنا) ضمن تایید این واقعه، احتمال «برخورد عوامل اجرایی شرکت مترو با این دختر را رد کرده است».

پیش از این، بارها از متروها تصاویری در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های حکومتی ایران منتشر شده که در آنها به دفعات ماموران به زنان بدون حجاب تذکر می‌دهند و گاه این تذکرات به درگیری‌هایی منجر شده است.

به گفته مدیرعامل مترو تهران، ساعت ۷ صبح دیروز نهم مهر ۱۴۰۲ «یک دختر دانش‌آموز ۱۶ ساله در خط ۴ مترو میدان شهدا وارد قطار شده که به دلیل افت فشار، بیهوش شد.»

در این ویدیو دیده می‌شود که سه دختر دانش‌آموز که مقنعه بر سر ندارند، داخل واگن مترو می‌شوند و چند ثانیه بعدتر شماری از مسافران یکی از آنها را که به نظر هشیاری‌اش را دست داده از واگن بیرون می‌کشند.

درستی نیز به خبرنگار ایرنا می‌گوید که این دختر توسط دوستان خودش و یک مسافر دیگر قطار که احتمالا پزشک بوده به بیرون از قطار منتقل می‌شود.

به گفته او عوامل اجرایی مترو همزمان با درخواست از اورژانس تهران، اقدامات اولیه درمانی را بر روی این دختر انجام داده‌ و او را به بیمارستان منتقل می‌کنند.

در روی تصاویری که ایرنا از دوربین‌های مداربسته مترو منتشر کرده و به نظر تقطیع شده است، زمان دقیق این اتفاقات مشخص نیست.

خبرنگار ایرنا از درستی پرسیده که آیا احتمال برخورد عوامل اجرایی می‌رود و او پاسخ داده که «فیلم‌های مداربسته ادعای درگیری عوامل مترو با این دختر را رد می‌کند و هیچگونه درگیری لفظی یا فیزیکی بین مسافران با آنها یا عوامل ما در دوربین‌ها ثبت نشده است.» اگرچه در این ویدیو لحظه ورود به واگن نشان داده نمی‌شود.

همچنین در متن و فیلم گفتگو که رسانه‌های دولتی و نزدیک به حکومت ایران به نقل از ایرنا منتشر کرده‌اند نامی از این دختر برده نشده و گفته نمی‌شود که در کدام بیمارستان تهران بستری است.

در عین حال شب گذشته اخباری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد مبنی بر این که «یک دختر دبیرستانی به بیمارستان فجر نیروی هوایی» منتقل شده که به دلیل «درگیری با ماموران سرش به آهن برخورد کرده و بیهوش می‌شود.» اما نمی‌توان با اطمینان گفت که این همان دختر دانش آموزی باشد که در ایستگاه شهدا مصدوم شده است.

به گفته کاربران شبکه‌های اجتماعی «گویا اجازه نمی‌دهند کسی در بیمارستان به او نزدیک شود.»

ایستگاه متروی میدان شهدا، یکی از ایستگاه‌ها خط ۴ و خط ۶ متروی تهران است. این ایستگاه در تقاطع خیابان ۱۷ شهریور با خیابان‌های پیروزی و مجاهدین اسلام، نرسیده به میدان شهدا، جنب اداره برق واقع شده‌است.

بی بی سی


فیلمها و خبرهای بیشتر در کانال تلگرام پیک ایران

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *