اتحادیه اروپا اقدام مؤثری برای آزادی او نه

با گذشت بیش از یک سال از باز لویی آرنو، شهروند فرانسوی در ایران، خانواده او می‌گویند اتحادیه اروپا اقدام «موثری» برای آزادی او از زندان‌های جمهوری اسلامی انجام نداده .

ژان میشل آرنو پدر جهانگرد فرانسوی ۳۵ ساله، روز جمعه ۱۴ مهرماه «یورونیوز» گفته اتهامات جمهوری اسلامی علیه او مبنی بر مشارکت در اعتراضات پاییز پارسال در ایران «بی‌اساس» .

جهانگرد با یک کوله‌پشتی از ایتالیا سفر خود را آغاز و از یونان ترکیه، گرجستان و ارمنستان سفر و زمانی اعتراضات گسترده موسوم «زن، زندگی، آزادی» در جریان ، وارد ایران .

والدین او سیلو و ژان می‌گویند تماس وزارت خارجه فرانسه با آنها و اعلام خبر باز فرزندشان، برای آنها «لحظه دردناکی» هنوز آن را خاطر دارند.

ژان میشل آرنو با اشاره احساس «شوک، نگرانی و اضطراب زیاد» پس از شنیدن خبر، می‌گوید «می‌دانستیم یک کشور (عادی) نیست، بل ایران . اتهاماتی علیه لویی عنوان می‌شود کاملاً بی‌اساس . او همراه با چند جهانگرد دیگر از ایتالیا، لهستان و خود ایران همه آنها با کوله‌پشتی سفر می‌کنند، باز . جمهوری اسلامی دیگران را آزاد ، اما او هنوز در باز ».

پدر او در ادامه افزود لویی قول داده اعتراضات مردمی نزدیک نشود و ما از بابت نگران حضور او در ایران نیم.

کمیتۀ پشتیبانی لویی در پاریس ششم مهرماه امسال در سالگرد باز او تجمع اعتراضی با حضور ۲۰۰ نفر برگزار .

کمیته می‌گوید لویی همراه با چند نفر از دوستانش محل بازی‌های «اسکیپ گیم» رفته ند باز ند و ظاهراً تنها او آزاد نه .

والدین لویی می‌گویند برای چند روز از او بی‌خبر ند، اما فکر می‌ند فرزندشان در سفر مناطق کوهستانی و احتمالاً تماس تلفنی با او ممکن نیست.

سیلو، مادر لویی نیز یورونیوز گفته دو هفته بعد از باز، او تماس گرفت، «ابتدا فکر م آزاد ه . اما همه چیز صحنه‌سازی و مکالمات شنود می‌».

والدین جهانگرد فرانسوی می‌گویند فرزندشان در زندان اوین و بعضی مواقع تماس تلفنی دارند، اما «می‌دانیم او نمی‌تواند با تماس از زندان آنچه را واقعاً بر او گذشته، بر زبان آورد».

بر اساس گزارش، روزی او و همراهانش باز ند، برای جشن تولد یک دوست‌دختر ایرانی ۳۰ ساله یک پارک برای بازی «اسکیپ گیم» رفته ند توسط مأموران سپاه پاسداران باز ند.

جمهوری اسلامی اواخر اردیشت بنجامین بریر، یک گردشگر فرانسوی دیگر و برنارد فیلان، شهروند فرانسوی-‌ایرلندی را پس از سه سال باز آزاد ، اما هنوز هم چهار شهروند فرانسوی با اتهامات امنیتی در زندان‌های ایران هستند.

بر اساس گزارش‌ها، هم‌اکنون ۱۲ شهروند اروپایی اتهامات امنیتی و جاسوسی در ایران زندانی هستند.

مقامات غربی و نهادهای حقوق بشری جمهوری اسلامی را گروگان‌گیری شهروندان خارجی در رای دریافت امتیازات از غرب متهم می‌کنند.

ایران طی سال‌های گذشته برخی از شهروندان زندانی خارجی را در ازای دریافت امتیازات مالی، آزادسازی منابع مالی مسدود ه و مبادله با زندانیان مرتبط با جمهوری اسلامی در خارج آزاد ه .

با فاده از گزارش‌های یورو نیوز و رادیو فردا؛ د.خ/ ب.ب

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *