«اتحاد برای ایران» ادعای همکاری با محمدی و حامدی را «روایت دروغ جمهوری اسلامی» خواند

در واکنش یک ادعای حکومت ایران مبنی بر همکاری الهه محمدی و نیلوفر حامدی، دو روزنامه‌نگار باز‌ه، با «اتحاد برای ایران»، سازمان ادعا را رد و آن را «بخشی از سنت همیشگی جمهوری اسلامی در ساخت روایت‌های دروغی» توصیف .

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران روز یک‌شن، ۳۰ مهر، مستندی نام «خبرچین» منتشر در آن ادعای همکاری بین سازمان «اتحاد برای ایران» و الهه محمدی و نیلوفر حامدی، و همچنین غنچه قوامی، سردبیر سایت «دیده‌بان آزار»، مطرح ه .

سازمان «اتحاد برای ایران» یک سازمان غیرانتفاعی ثبت ه در آمریکا بر اساس وبسایت سازمان «توسط کنشگران، دگراندیشان و زندانیان سیاسی سابق ایرانی راه انداخته ه و توسط همان‌ها اداره می‌شود».

در معرفی سازمان آمده : «ما آزادی‌های مدنی و حقوق بشر در ایران را از طریق تقویت جامعه مدنی ایران، پشتیبانی از جنبش‌های آزادی‌طلبانه در ایران و برساختن قدرت مردمی با فاده از پژوهش و فن‌آوری پیشرفته پیش می‌بریم.»

تازگی، دادگاه انقلاب تهران، الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، و نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق، را اتهام «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»، «اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت کشور» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ترتیب ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم ه .

اما سازمان «اتحاد برای ایران» با انتشار بیانیه‌ای «قویا» اتهامات را رد ه .

در بیانیه «اتحاد برای ایران» آمده : « سازمان هرگز هیچ‌گونه رابطه حرفه‌ای یا شخصی با الهه محمدی، نیلوفر حامدی، و غنچه قوامی نه . آن‌ها هرگز برای «اتحاد برای ایران» کار نه‌اند و هیچ پولی از سازمان دریافت نه‌اند.»

سازمان افزوده «دیده‌بان آزار» هیچ ارتباطی با پروژه‌های اتحاد برای ایران ن؛ هر چند «شباهتی نرم‌افزار «گرشاد» هدفش فاده از گزارش‌های داوطلبانه شهروندان برای جلوگیری از برخورد دیگر شهروندان با گشت ارشاد .»

دیده‌بان آزار، سردبیری غنچه قوامی، زندانی سیاسی سابق، از جمله در زمینه «انعکاس مبارزات فمینیستی ایران و دیگر کشورهای دنیا علیه سرکوب و خشونت جنسی و بررسی و معرفی اشکال سازماندهی زنان علیه خشونت» فعال .

«اتحاد برای ایران» همچنین افزوده الهه محمدی، نیلوفر حامدی، و غنچه قوامی هرگز در هیچ یک از برنامه‌های آموزشی سازمان شرکت نه‌اند و «اصولا سازمان هیچ برنامه آموزشی حضوری‌ای برای شهروندان ساکن ایران در هیچ کشوری برگزار نه و نمی‌کند.»

آبان‌ماه پارسال، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه با انتشار بیانیه مشترکی دولت ایالات متحده را هدایت اعتراضات کنونی در ایران با اقداماتی در حوزه فناوری و رسانه، ارائه ترنت و حملات سایبری متهم ند.

بیانیه همچنین حامدی و محمدی را انتشار نخستین عکس مهسا امینی روی تخت بیمارستان و انتشار «اخبار جهت‌دار» از مراسم تشییع، تدفین و تجمعات اولیه متهم می‌.

در حالی دو روزنامه‌نگار تنها کاری را ه‌اند حرفه‌شان ایجاب می‌ و در روزنامه‌ از آنها خوه ه ، موضوعی مدیران مسئول روزنامه‌های شرق و هم‌میهن نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.

«اتحاد برای ایران» نوشته : « ادعاها بخشی از سنت همیشگی جمهوری اسلامی در ساخت روایت‌های دروغی ‌چنینی در رای پرونده‌سازی‌های بی‌بنیان قوه قضائیه علیه مدافعان حقوق بشر، کنشگران و روزنامه‌نگاران صورت می‌پذیرد. در حالی‌ در واقع نیلوفر حامدی و الهه محمدی تنها خاطر پوشش خبری قتل مهسا امینی توسط گشت ارشاد و مراسم تشیع‌جنازه او مجازات می‌شوند.»

اولین بار نیست جمهوری اسلامی برای زندانیان سیاسی پرونده‌سازی می‌کند و مستندهایی را علیه آنان از صداوسیما پخش می‌کند.

سازمان با تاکید بر حامدی و محمدی بر اساس «اتهامات بی‌بنیان در زندان هستند» از قوه قضاییه جمهوری اسلامی خوه « اتهامات بی‌اساس علیه نیلوفر حامدی، الهه محمدی، و دیگر زندانیان سیاسی را لغو کند.»

پیشتر عفو بین‌الملل نیز در بیانیه‌ای با اشاره «روزنامه‌نگاری جرم نیست» صدور احکام سنگین برای نیلوفر حامدی و الهه محمدی اعتراض ه و خواهان آزادی فوری دو روزنامه‌نگار زندانی ه .

بر اساس بیانیه اتحاد برای ایران، وبسایت‌ دیده‌بان آزار و گزارش‌های رادیوفردا/ م. ت./ ف. دو.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *