اتحاد در برابر جاه‌طلبی چین؛ جو بایدن میزبان «سران آسیا» در کمپ دیوید می‌شود

دولت بایدن در نشست کمپ دیوید، که با هدف «تقویت پیمان‌های منطقه‌ای آسیایی» در برابر «جاه‌طلبی‌های» سرزمینی چین و تضمین حمایت از اوکراین، برگزار می‌شود، میزبان نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کره‌جنوبی خواهد بود.

به گزارش آسوشیتد‌پرس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در «نشست کمپ دیوید» که در ۱۸ ماه اوت برگزار می‌شود، برای «متحد کردن» کشور‌های خاور دور، میزبان فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و یون‌سوک‌یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی برای نشستی در کمپ دیوید خواهد بود.

برگزاری نشست کمپ دیوید، نشان‌دهنده بهبود نسبی روابط بین «ژاپن و کره جنوبی» است، چرا که آنها برای بر‌طرف کردن سوابق «درگیری‌های تاریخی» خودشان تلاش دارند در حالی‌که ایالات متحده آمریکا، «مشارکت کلان» کشور‌های آسیایی را دنبال می‌کند.

بر اساس این گزارش، در نشست کمپ دیوید، سران سه کشور درباره تقویت همکاری‌های «سه جانبه» در منطقه «اقیانوس هند و اقیانوس آرام» و سایر زمینه‌های امنیتی گفت‌وگو خواهند کرد که این نشانگر تعهد ایالات متحده به پشتیبانی از کشور‌های آسیایی است.

همچنین از دیگر موضوعات کلیدی در دستور کار نشست کمپ دیوید، موضوع رسیدگی به «تهدید کره شمالی» و «تقویت روابط» با انجمن کشورهای آسیای جنوب شرقی (آسه آن) خواهد بود.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *