احتمال ورود آمریکا به جنگ

محاصره نوار غزه؛ ژنرال آمریکايی: احتمال ورود آمریکا به جنگ

وزیر دفاع اسرائیل اعلام کرد که دستور محاصره کامل غزه صادر شده و از ظهر امروز برق و غذا و سوخت و همه چیز بسته خواهد شد.

در همین حال وزیر خارجه لبنان گفت که حزب الله به دولت این کشور گفته که فقط در صورت تعرض اسرائیل به لبنان وارد جنگ خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان افزود که اسرائیل نباید جنگ با حماس در غزه و اطراف آن را گسترش دهد.

این مقام لبنانی اضافه کرد که انفجار اوضاع در نوار غزه خطرناک است.

از سوی دیگر یک ژنرال 4 ستاره بازنشسته آمریکایی گفت، اگر سوریه یا ایران درگیر جنگ اخیر حماس با اسراییل شوند، آمریکا هم احتمالا با نیروی دریایی و هوایی خود برای دفاع از موجودیت اسراییل وارد جنگ خواهد شد.

ژنرال “بری مک کافری” در مصاحبه با شبکه خبری” ام اس ان بی سی” آمریکا گفت در صورت تهدید موجودیت اسراییل، ایالات متحده آمریکا مستقیما با حملات هوایی و دریایی مداخله خواهد کرد.

این ژنرال آمریکایی گفت در صورتی که سایر همسایگان خاورمیانه ای اسراییل در جنگ اخیر بین حماس و اسراییل مداخله کنند، ایالات متحده آمریکا هم برای دفاع از اسراییل وارد جنگ خواهد شد.

او افزود واشنگتن تحرکات کشورهایی مثل ایران و سوریه را در مورد تنش نظامی اخیر در اسراییل، از نزدیک دنبال می کند.

ژنرال مک کافری درباره احتمال گسترش ابعاد و دامنه جنگ گفت: برای تشدید این تنش و جنگ یکی از احتمالاتی که منتظریم ببینیم این است که آیا حزب‌الله با زرادخانه عظیمی از 100 هزار موشک خود در آن مداخله خواهد کرد؟

مک کافری افزود: حمایت ما از اسراییل مطلق خواهد بود و اگر شاهد مداخله نظامی سوریه و مداخله نظامی فعال ایران باشیم، وارد جنگ خواهیم شد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *