اخبار بد یکی پس از دیگری برای خامنه‌ای از پایتخت آمریکا می‌رسد

اخبار بد یکی پس از دیگری برای خامنه‌ای از پایتخت آمریکا می‌رسد

پس از افشای اسنادی که از وجود یک شبکه لابی‌گری رژیم جمهوری اسلامی در اندیشکده‌ها و مراکز سیاست‌گذاری دولت‌‌ آمریکا پرده بر‌می‌داشت، کاخ سفید واشنگتن اعلام کرد که عربستان و اسرائیل در حال حرکت به سمت توافق برای عادی‌سازی روابط هستند.

جان کربی٬ هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت کاخ سفید گفت٬ مذاکرات عربستان سعودی و اسرائیل برای عادی‌سازی روابط بر مبنای یک چارچوب کلی تعیین شده در حرکت است.

این مقام کاخ سفید تاکید کرد که برخی زمینه‌های مشترک باعث پیشبرد فرایند این مذاکرات شده است٬ از جمله می‌توان به تهدیدات از جانب رژیم ایران علیه آمریکا، عربستان و اسرائیل اشاره کرد.

در همین زمینه، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی پیش تر گفته بود که عربستان و اسرائیل هر روز به عادی سازی روابط نزدیک‌تر می‌شوند.

به گزارش رادیو فردا، از سوی دیگر روزنامه وال استریت جورنال دو هفته پیش با استناد به گفته‌های مقامات آمریکایی گزارش داد که اصول کلی چارچوب‌ توافق عربستان سعودی برای به رسمیت شناختن اسرائیل در ازای ارائه امتیازاتی به فلسطینی‌ها، تضمین‌های امنیتی ایالات متحده و کمک‌های هسته‌ای غیرنظامی، حاصل شده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *