اختتامیه دومین دوره مسابقه بازی‌سازی شریف گیم برگزار

اختتامیه مسابقه بازی‌سازی شریف گیم با همکاری کافه بازار درحال برگزاری ، روز پنج‌شن، ۳۰ شهریورماه، برگزار .

در جریان رویداد، تیم‌های بازی‌سازی باهم رقابت پرداختند و علاوه بر ساخت بازی در زمانی محدود،‌ آثار خود را با میلیون‌ها بازیکن اشتراک گذاشتند. داوری مسابقه تماماً عهده بازیکن‌ها و برنده‌های دوره براساس کدام بازی بیشتر از سایر بازی‌ها مخاطبان را جذب خود ، انتخاب ند.

«معین کافی»، مدیر ار محصول کافه بازار، درباره بازی‌ها گفت:

«کافه بازار از سرویس جدیدی تحت عنوان مینی‌گیم در سال گذشته رونمایی بازی‌سازها اجازه می‌دهد بازی خود را با فاده از HTML5 توسعه داده و در اختیار مخاطبان بگذارند. دسته از بازی‌ها نیازی نصب توسط کاربر ندارند و آسانی دسترسی آن‌ها کمک می‌کند تا ‌طور خاص، بازی‌سازهای نوپا و جوان خیلی ساده‌تر و با دانش‌های ابتدایی بازی‌سازی قادر باشند تا بازی‌های توسعه‌یافته خود را در اختیار مخاطب بگذارند رویداد شریف گیم ‌طور خاص با همین منظور اجرایی ه .»

کافی درباره آمار و ارقام خیره‌کننده بازی‌ها صحبت و از مشارکت بیش از نیم میلیون نفر در تجر بازی‌های شریف گیم خبر داد:

«بازی‌های شریف گیم توسط بیش از ۵۰۰ هزار نفر تجر ند شامل حدود ۸۰۰ هزار بار تجر بازی می‌شود. همچنین بازی‌های شریف گیم در دوره بیش از یک‌ونیم میلیون دقیقه توسط کاربران کافه بازار تجر ه‌اند. آمار نسبت سرویس بازی‌های مینی‌گیمی بازار، آمار متوسط اما شروعی امیدوارکننده برای سبک از بازی‌ه. در سرویس مینی‌گیم بازار، بازی‌ها بیش از یک میلیون دقیقه تجر می‌شوند و روزانه ۲۵۰ هزار نفر تجر بازی می‌نشینند. همچنین محصول مینی‌گیم کافه بازار توسط ۳ میلیون نفر ‌صورت ماهانه تجر می‌شود. امیدواریم تا در مرحله بعدی چرخه صنعت را تکمیل کنیم و از طریق پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در سیستم بازار پی انجام می‌شود، ‌زودی از بازی‌ها برای سازنده‌ها درآمدزایی ه باشیم.»

«محمدعلی نادمی» از شریف گیم نیز درباره فعالیت‌های مجموعه صحبت . گفته نادمی، مجموعه ارتاپی شریف گیم در پارک علم و فناوری دانشگاه شریف مشغول فعالیت و مسابقه نیز یکی از خدمات آن . شریف گیم درزمینه انتشار و کمک نشر فعالیت می‌کند. نادمی در ادامه گفت:

«هدف از برگزاری مسابقه شریف گیم، برگزاری یک رویداد تجاری . ما می‌خویم بازی‌سازی از صفر تا صد، از مرحله ایده‌پردازی، تیم‌سازی، ساخت یک نسخه پروتوتایپ و داوری فردی انجام شود. پروسه در طول دو ماه انجام و منتورشیپ‌های هنری، دیز و فنی برای آن‌ها انجام . بازی‌سازهای شرکت‌کننده خیلی نسبت مرحله اول پیشرفت ند و خروجی ورتیکال اسلایس یا یک نسخه از بازی نهایی ‌منظور گرفتن یک نسخه قابل تست انجام . پس از آن از طریق کافه بازار بازی‌ها را منتشر یم.»

نادمی می‌گوید آمار بازی‌ها در چهار بخش ازجمله حجم، CTR یا درصد کلیک روی بازی، ریتنشن یا نرخ بازگشت و انگیجمنت (زمان بازی) سنجیده ند. گفته نادمی، داوری کلی براساس یک آمار واحد از تمام چهار بخش انجام ه و رت‌های برتر هم در بین ‌جز جوایز نقدی، لوح تقدیر نیز دریافت خواهند .

در جریان رویداد، تیم اول Quick Fun، تیم دوم Avatro Games و تیم سوم Crooked Dream انتخاب . در ادامه جایزه نوآورانه‌ترین بازی Vcstudio، جایزه ترین گیم دیز Lighting Cube و جایزه ترین آرت Blackout .

در جریان رویداد ۲۴ بازی نهایی از ۱۱۱ بازی برای رقابت نهایی انتخاب . درنهایت سه بازی برگزیده توسط کاربران بازار انتخاب ند و تیم‌های آن ‌ترتیب جوایز نقدی ۹۰، ۸۰ و ۷۰ میلیون تومانی دریافت خواهند . بازی‌ها در ادامه خود را برای انتشار جهانی آماده خواهند و از طریق کافه بازار هم پیش‌نیازهای درآمدزایی آن انجام می‌شود و خود بازی‌سازها هم در درآمد بازی‌ها سهیم خواهند .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *