اختصاصی؛ استقبال اتحادیه اروپا از تغییر وضعیت زندانیان آمریکایی ایرانی‌تبار

یک مقام اتحادیه اروپا به صدای آمریکا گفت که این اتحادیه از تغییر وضعیت زندانیان آمریکایی در ایران و انتقال آنها از زندان به حبس خانگی استقبال می‌کند.

پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز جمعه در مورد تغییر وضعیت زندانیان آمریکایی ایرانی‌تبار از زندان به حبس خانگی به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «ما از آزادی چهار زندانی آمریکایی که اکنون در حبس خانگی به سر می‌برند از زندان اوین استقبال می‌کنیم. ما می‌دانیم که پنجمین شهروند آمریکایی قبلاً در بازداشت خانگی بود.»

سخنگوی جوزپ بورل در ادامه گفت: «ما امیدواریم که آنها به زودی به خانواده خود بپیوندند.»

آمریکا نیز پیشتر تغییر وضعیت این افراد را امری «دلگرم‌کننده» برشمرده بود.

جان کربی، هماهنگ کننده ارشد ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی، درباره زمان احتمالی بازگشت این افراد، به بخش فارسی صدای آمریکا گفت: «این افراد احتمالا ظرف چند هفته آینده به خانواده‌هایشان می‌پیوندند. اما تا زمانی که آنها به خانه برسند، و این مذاکره به نتیجه کامل برسد، ما مراقب صحبت‌های خود خواهیم بود.»

او با استقبال از خروج این افراد از زندان اوین «که شرایط غیرقابل تحمل و وحشیانه‌ای» دارد، گفت: «به هر حال آنها هنوز در حبس خانگی هستند؛ یعنی اگر چه از زندان خارج شده اند، اما از ایران خارج نشده‌اند.»

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، پنجشنبه گفته بود سیامک نمازی، مراد طاهباز، عماد شرقی، و دو آمریکایی دیگر هم که اصلا نباید بازداشت می‌شدند، و فعلا ترجیح می‌دهند هویت‌شان ناشناس بماند، نیز در حبس خانگی هستند و آمریکا تلاش دارد که همگی این افراد را به خانه برگرداند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز «تاکید کرد» که جمهوری اسلامی هیچ‌گونه «تخفیفی در تحریم‌ها» به ازای آزادی پنج زندانی دوتابعیتی دریافت نخواهد کرد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *