اخراج شماری از اساتید دانشگاه‌های تهران؛ «انقلاب فرهنگی دوم» در راه است؟ – ۶۰ دقیقه شنبه ۴ شهریور



برنامه خبری-تحلیلی یک ساعته که تصویری روشن و ساده از رویدادهای پیچیده جهان ارائه می‌کند.

در ایران، با نزدیک شدن سالگرد کشته شدن مهسا امینی، روند اخراج استادان دانشگاه شدت گرفته. روزی نیست که خبری منتشر نشود از قطع همکاری با اساتیدی که در اوج جنبش زن، زندگی، آزادی، از دانشجویان معترض حمایت کردند.

در تازه ترین موارد،علی شریفی زارچی استاد دانشگاه صنعتی شریف و آمنه عالی و حمیده خادمی، دو عضو هیئت علمی دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی اخراج شدند. علی شریفی زارچی، استاد دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف خبر داد که «امروز نامه اخراجش از دانشگاه شریف را دریافت کرده».
آقای شریفی زارچی از جمله فعالان دانشگاهی است که هفته گذشته با اشاره به یک سند منتشر شده در اینترنت، این سوال را مطرح کرد که آیا دولت ابراهیم رئیسی مخفیانه فرآیند جذب ۱۵هزار عضو هیئت‌علمی همسو را به‌ صورت سهمیه‌ای، فوری و خارج از چارچوب علمی آغاز کرده. آمنه عالی استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی. گفته شده او به خاطر حمایت از دانشجویان در اعتراضات پارسال احراج شده. همچنین، حمیده خادمی، استاد دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی. او هم به خاطر حمایت از دانشجویان معترض در اعتراضات پارسال اخراج شد و همینطور داریوش رحمانیان، استاد تاریخ دانشگاه تهران. دلیل اخراج آقای رحمانیان اعلام نشده اما آقای شریفی زارچی خبر داده که دانشگاه تهران، با حذف درس‌های ترم آینده، این تاریخ‌نگار و نویسنده را در وضعیت تعلیق قرار داد.

انسیه عرفانی، استاد فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان که در اعتراض به سرکوب دانشجویان و معترضان استعفا داد
نجات بهرامی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر مسائل سیاسی ایران

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *