اخراج غیر رسمی «صد تن از فعالان دانشجویی» دانشگاه پلی تکنیک امیرکبیر

ملی مذهبی _ در ادامه سرکوب و برخورد با دانشجویان معترض، خبرنامه امیرکبیر از تشکیل جلسه هیئت رئیسه دانشگاه امیرکبیر و تصویب اخراج غیر رسمی «صد تن از فعالان دانشجویی» خبر داد.

در گزارش این خبرنامه گفته شده که پرونده آموزشی بیش از صد فعال دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در رابطه با پایان سال‌های تحصیلی آن‌ها و مرخصی تحصیلی اجباری بررسی شده که اکثر دانشجویان به‌دلیل تحصیل در دوران همه‌گیری کرونا با اتمام سنوات تحصیلی روبرو هستند که این مسئله به اخراج آن‌ها منجر می‌شود.

 دو هفته پیش نیز منابع دانشجویی همچنین گفته‌ بودند حدود ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به دفتر کمیته انضباطی دانشگاه احضار شده بودند.

پس از اعتراضات سراسری «زن،زندگی،آزادی» دانشگاه‌ها از کانون‌های اعتراضات بودند. حکومت پس از سرکوب گسترده و بازداشت بسیاری از معترضان و صدور صدها حکم کمیته انظباطی، همچنان حتی پس از آغاز سال تحصیلی جدید هم این سرکوب را ادامه می‌دهند. ده‌ها تن از اساتید و دانشجویان حامی معترضان از دانشگاه‌های مختلف کشور در ماه‌های اخیر اخراج شده‌اند و یا با احکام سنگین انظباطی روبرو شده‌اند.

در آخرین مورد امروز سوم آبان  حکم یک سال زندان «ضیاء نبوی» و «هستی امیری»، دانشجویان معترض به مسمومیت‌های زنجیره‌ای در مدارس ایران، در دادگاه تجدیدنظر نیز تأیید شده است.

این دو دانشجوی دانشگاه «علامه طباطبایی» تهران پیشتر در دادگاه بدوی و شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به یک سال زندان محکوم شده بودند.

پرونده این دو فعال دانشجویی مربوط به تجمع ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای اعتراض به مسموم‌سازی دانش‌آموزان دختر است که هر دو آنها در آن شرکت داشتند. علاوه بر احضار ضیاء نبوی، هستی امیری و فرشته طوسی به دادسرای امنیت اوین، به نوشته کانال دانشجویان متحد، دست‌کم ۳۰ دانشجوی معترض دانشگاه علامه نیز پس از تجمع ۱۶ اسفند ممنوع‌الورود شدند.

ضیا نبوی، دانشجوی علوم اجتماعی دانشگاه علامه، در واکنش به تایید حکم زندانش در شبکه ایکس نوشت: «خب حکم تجدیدنظر من و هستی امیری هم اومد و یک‌سال حبس تعزیری دادگاه بدوی تایید شد. دلیل اصلی‌اش هم تجمع اعتراضی دانشجوهای علامه به مسمومیت‌های سریالیه. راستش داشتم فکر می‌کردم اینقدر این ماجرا مضحکه که اگه ما رو عامل مسمومیت‌ها هم معرفی می‌کردند خیلی مسخره‌تر به نظر نمی‌رسید :))»

ضیا نبوی پیشتر تجربه «ستاره‌دار» شدن و محرومیت از تحصیل را داشته است. او پیشتر در اعتراضات سال ۱۳۸۸ بازداشت شد و نزدیک به ۸ سال را در زندان محبوس بوده، با این حال همچنان از مخالفت سیاسی دست نکشیده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *