ادعاهای تقلب در انتخابات جعلی در شهرستان ماریکوپا همچنان بیداد می کند

تقریباً چهار سال پس از آنکه جوزف آر. بایدن جونیور آریزونا را به رنگ آبی درآورد، این ایالت – و به ویژه بزرگترین شهرستان آن، ماریکوپا – همچنان مرکز ادعاهای رد شده در مورد تقلب در انتخابات است.

در سال 2021، جمهوری خواهان برای بازشماری آرا در ماریکوپا فشار آوردند. روندی طولانی و پر هرج و مرج که شکست خورد ادعاهای نادرست رئیس جمهور سابق دونالد جی. ترامپ مبنی بر تقلب در رای گیری را تایید کنید. یک سال بعد، کاری لیک، متحد نزدیک ترامپ که در رقابت فرمانداری شکست خورد، بی‌اساس ادعا کرد که انتخاب او نیز به سرقت رفته است. او به مقامات ایالتی و محلی حمله کرد و مجموعه‌ای از شکایت‌های بی‌ثمر را برای لغو نتیجه تنظیم کرد. هجوم تهدیدها علیه مقامات انتخاباتی از آن زمان به بعد، با جلسات هیئت نظارت شهرستان ماریکوپا، که به اداره انتخابات کمک می کند، تسلیم نشد و اغلب توسط شرکت کنندگان خشمگین قطع می شد.

روز سه‌شنبه، وکلای خانم لیک اعلام کردند که او حقایق دعوای افترا که استفان ریچر، ضبط‌کننده کانتی ماریکوپا، علیه او مطرح کرده بود، مناقشه نخواهد کرد. آقای ریچر، یک جمهوری خواه، در دادخواست خود گفت که ادعاهای بی اساس خانم لیک مبنی بر کمک به تقلب در رقابت فرمانداری سال 2022 علیه وی، به اعتبار او لطمه زده و منجر به تهدید به مرگ او و خانواده اش شده است.

چنین تئوری های توطئه انتخاباتی به سختی منحصر به آریزونا هستند. اما به نظر می رسد که آنها در کانتی ماریکوپا، خانه فینیکس، بادوام تر و فراگیرتر هستند و مدت ها پس از بسته شدن کمپین ها، ساکنان را عصبانی می کنند. محققان اطلاعات نادرست و مقامات انتخاباتی پیشنهاد کردند که ترکیبی از عوامل – وضعیت آریزونا به سرعت در حال تغییر از پایگاه جمهوری خواهان به ایالت نوسانی داغ، فقدان یک جمهوری خواه برجسته که با تئوری های توطئه مبارزه کند. همانطور که یکی در گرجستان انجام دادو تقویت مداوم اطلاعات نادرست – همه به محیطی کمک کرده اند که در آن ادعاهای بی اساس تقلب در سمت راست شایع است.

جاشوا گارلند، مدیر موقت مرکز روایت‌ها، اطلاعات نادرست و نفوذ استراتژیک در دانشگاه ایالتی آریزونا، می‌گوید: «شما همه اینها را کنار هم می‌گذارید، و این یک دستور العمل برای فاجعه است. هنگامی که به یک روایت یا جهان بینی چسبیدید، هر چیزی که آن جهان بینی یا روایت را پشتیبانی یا تسهیل می کند، به احتمال زیاد شما را می پذیرید.»

اعداد و ارقام نقش بزرگ آریزونا را در ادعاهای تقلب در انتخابات تایید می کند. در یک کنفرانس خبری در روز دوشنبه، گری ام. رستینو، وکیل ایالات متحده در آریزونا، گفت که هفت مورد از تقریباً 18 پرونده فدرال این کشور در مورد تهدیدات انتخاباتی مربوط به افرادی است که مقامات انتخابات آریزونا را هدف قرار می دهند، اگرچه مظنونان آریزونا نیستند.

آقای Restaino گفت: «متاسفانه ما در این زمینه پیشرو هستیم. با توجه به اینکه آریزونا یک ایالت میدان نبرد باقی خواهد ماند، ما انتظار داریم که به اصطلاح، در برابر این تهدیدها باقی بمانیم.

تشکیل پرونده خانم لیک در پرونده افترا در این هفته نشان داد که چنین ادعاهای بی اساس فقط تا آنجا پیش می رود. خانم لیک پس از تلاش های مکرر برای رد پرونده، اکنون از قاضی می خواهد تا جلسه ای را تعیین کند تا مشخص شود که او چقدر می تواند به عنوان غرامت به آقای ریچر بدهکار باشد. کمپین خانم لیک گفت که او همچنان به استدلال خود ادامه خواهد داد که اظهارات وی در جلسه رسیدگی به خسارات وارده به منزله افترا نبوده و این اقدام وی صرفاً تلاشی برای تسریع در رسیدگی بوده است.

تاکتیک انتقال مستقیم به دادرسی در مورد خسارت، اگرچه غیرعادی است، به احتمال زیاد توانایی آقای ریچر را برای پیگیری کشف پرونده محدود می کند و به طور بالقوه از حضور خانم لیک برای واریز یا تحویل سوابق مربوطه جلوگیری می کند.

با این حال، آقای ریچر حرکت خانم لیک را به عنوان یک پیروزی توصیف کرد.

آقای ریچر در مصاحبه ای گفت: «این به این معنی است که نامزد فرمانداری سال 2022 قرار است در دادگاهی قضاوت کند که در مورد انتخابات 2022 دروغ گفته است. من برای پایان دادن به این اظهارات توهین آمیز و شروع ترمیم آبروی خود، این دوره را شروع کردم و بنابراین ما امروز در راستای این اهداف گامی رو به جلو برداریم.»

آقای ریچر، جمهوری خواه که اکنون با یک رقیب اصلی روبرو است، گفت که از زمانی که خانم لیک شروع به حمله به او کرد با سیلی از آزار و اذیت و تهدید روبرو شده است. چند نفر دستگیر شده اند در ارتباط با تهدیدهای خشونت آمیز علیه او و سایر مقامات انتخاباتی، و او گفت که روابط خود را از دست داده و باید مراقب باشد که در چه مکان هایی در انظار ظاهر می شود.

او با اشاره به زندان نظامی گوانتانامو گفت: «روزی نیست که نشنوم خائنان به کجا می روند و چگونه باید در گیتمو حبس شوم.

خانم لیک تصمیم خود برای ادامه ندادن به دعوا را به عنوان امتناع از شرکت در «شکار جادوگر سیاسی» توصیف کرد و از این فرصت استفاده کرد تا خود را حتی بیشتر به آقای ترامپ نزدیک کند، او همچنین آقای بایدن را به استفاده از سلاح قانونی متهم کرده است. سیستم علیه او

او در ویدئویی که برای X ارسال شد، گفت: «همه ما دیده‌ایم که آنها چگونه با رئیس جمهور ترامپ رفتار می‌کنند، و اینجا در آریزونا، دقیقاً همین کار را با من انجام می‌دهند. “

او افزود: «حتی اگر من، شوهر و فرزندانم را بی خانمان و بی پول بگذارند، این مانع ما نخواهد شد. ما به مبارزه برای آریزونا ادامه خواهیم داد.”

خانم لیک همچنین در هفته‌های اخیر دست به تهاجم زده است و یکی از شکایت‌های خود را به دادگاه عالی ایالات متحده تجدید نظر کرده و از دادگاه خواسته است که پرونده‌اش را بررسی کند و پیشنهاد می‌کند که شواهد جدیدی در دست دارد مبنی بر اینکه سیستم‌های جدول‌بندی الکترونیکی مورد استفاده برای شمارش آرا در آریزونا قابل اعتماد نیستند یا مستعد هک شدن تصمیمات قبلی دادگاه در رد پرونده های او گفته است که هیچ مدرکی برای اثبات ادعاهای او وجود ندارد.

در پرونده خانم لیک از دادگاه خواسته شده بود که اعلام کند “برگزاری انتخاباتی که بر استفاده از سیستم های رای گیری الکترونیکی برای ارسال یا جدول بندی آرا متکی است، خلاف قانون اساسی است.”

حتی جدای از خانم لیک، منطقه فینیکس به عنوان بستری برای تئوری های توطئه انتخاباتی بی اساس باقی مانده است. دو عضو جمهوری‌خواه هیئت نظارت کانتی ماریکوپا، که آرا را جدول‌بندی می‌کنند، عملیات روز انتخابات را اجرا می‌کنند و انتخابات را تأیید می‌کنند، تصمیم گرفته‌اند امسال برای انتخابات مجدد شرکت نکنند، تا حدی به دلیل نفرتی که پس از تأیید رقابت در سال 2020 برای آقای قاتل با آن مواجه شدند. بایدن و رقابت فرمانداری 2022 برای کیتی هابز، رقیب دموکرات خانم لیک.

منتقدان – از جمله خانم لیک – آنها را بدون هیچ مدرکی به تقلب در رقابت‌ها علیه جمهوری‌خواهان متهم کردند و آنها را به دلیل سرزنش کردند. مشکلات فنی که شمارش آرا را در سال 2022 مختل کرد.

ماه گذشته، انبوهی از مردم از تقلب در رأی‌دهی‌ها عصبانی بودند جلسه هیئت نظارت را قطع کرد، اعضای هیئت مدیره را مجبور به ترک زودهنگام و تماس با مقامات برای برقراری نظم کردند. روز چهارشنبه، هیئت مدیره اقدامات امنیتی جدیدی را آزمایش کرد، اما دوباره جلسه را زودتر به پایان رساند همانطور که تماشاگران به آنها طعنه زدند. این هیئت متشکل از چهار جمهوری خواه و یک دموکرات است.

بیل گیتس، یکی از ناظران بازنشسته، گفت که به اندازه کافی در این سمت خدمت کرده است و احساس می کند که اگر برای انتخاب مجدد نیز نامزد نشود، می تواند فعالانه تر در اداره انتخابات 2024 شرکت کند. آقای گیتس که گفت به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزار و اذیت بی وقفه و تهدید به مرگ مبتلا شده است، گفت که محیط خصمانه نیز در تصمیم او نقش داشته است.

او می‌گوید: «هر روز، اگر فقط توییت کنم، «من یک ساندویچ ژامبون خوردم»، پاسخ‌ها مانند «تو یک خائن هستی»، «ما به دار آویزان می‌شویم، «زمانت فرا می‌رسد» می‌آید. گفت. “این فقط ثابت است.”

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *