ادعای شاخ‌دار روزنامه ایران مبنی بر اینکه معترضان در ایران کشته نشده‌اندروزنامه …

❗️ادعای شاخ‌دار روزنامه ایران مبنی بر اینکه معترضان در ایران کشته نشده‌اند

🔹روزنامه ایران در گزارشی که ۹ آبان ۱۴۰۱ منتشر کرده می‌نویسد: «طی آشوب‌های اخیر در کشور ۳۵ مدافع امنیت شهید شده‌اند اما کسی از طرف مقابل کشته نشده است.»

🔹این ادعا نادرست است و نه تنها با آمارهای نهادهای حقوق بشری فاصله زیادی دارد که حتی با گفته‌های دست‌کم دو نماینده مجلس و همچنین با خبر صداوسیما نیز تعارض دارد.

🔹سازمان عفو بین‌الملل می‌گوید دست‌کم ۲۳ «کودک ۱۱ تا ۱۷ ساله» در ماه گذشته به دست نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شده‌اند. آمار سازمان حقوق بشر ایران تا ششم آبان، دست‌کم ۲۵۳ کشته است.

🔹حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان می‌گوید در روز جمعه ۸ مهر در زاهدان ۱۹ تن از معترضان کشته‌شده‌اند و جلال محمودزاده نماینده مهاباد از کشته‌شدن پنج نفر از معترضان در این شهر در روزهای بزرگداشت چهلم مهسا امینی خبر داده است. او تایید می‌کند که آنها با گلوله جنگی کشته شده‌اند.

🔹صداوسیما نیز در یکی از بخش‌های خبری خود اعلام کرده: ««۱۷ نفر از حاضران در اعتراضات و نیروهای پلیس در تجمعات اخیر، جان باختند».

🔹مجموعه این گزارش‌ها نشان می‌دهد ادعای روزنامه ایران مبنی بر اینکه هیچ معترضی در هفته‌های اخیر کشته نشده، فاصله زیادی با واقعیت دارد و فکت‌نامه به این ادعا نشان «شاخ‌دار» می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *