ادعای نادرست ازدواج بهائیان با محارم در رسانه‌ها، شبکه‌‌های اجتماعی و همینطور د…

ادعای نادرست ازدواج بهائیان با محارم

📣 در رسانه‌ها، شبکه‌‌های اجتماعی و همینطور در اظهارات فقهای شیعه بارها عنوان می‌شود که «در آیین بهایی ازدواج با محارم مجاز است»، البته گروهی پا را از این هم فراتر گذاشته و می‌گویند ازدواج با محارم شرط بهایی شدن است.

🔹 طی روزهای اخیر هم در توییتر فارسی هشتگی ضدبهایی با عنوان #امیرکبیر_مچکریم توسط کاربران موسوم به «ارزشی» داغ شد. ادعای ازدواج بهائیان با محارم خود تحت این هشتگ هم تکرار شد.

🔹 در ایران یا هر کشور دیگری که بهائیان در آن حضور دارند تفاوتی میان قوانین ازدواج آنان و قوانین رایج بر این کشورها وجود ندارد، زیرا بر اساس حکم بیت‌العدل‌ اعظم، که مسئولیت امور روحانی و اداری جامعه بین‌المللی بهائی را بر عهده دارد، بهاییان «باید مراقب باشند که بر خلاف رسوم و قوانین کشور محل اقامت‌شان عقد ازدواجی نبندند».

🔹 عمده استدلال کسانی که می‌گویند ازدواج با محارم در آیین بهائی مجاز است بر این استوار است که در بند هفت کتاب اقدس بهاء‌الله، بنیان‌گذار آیین بهایی، آمده: «قد حرمت علیکم ازواج آبائکم» یعنی ازدواج با همسران پدرانتان بر شما حرام است. منتقدان می‌گویند این به معنای مجاز دانستن ازدواج با سایر محارم است.

🔹 عبدالبها، فرزند و جانشین بهاءالله که تبیین‌گر آیین بهائی برای پیروان بود می‌گوید که از این گفته بهاالله نمی‌توان عدم حرمت ازدواج با سایر محارم را نتیجه گرفت؛ همانگونه که از تأکید قرآن بر حرام بودن مردار و گوشت خوک نمی‌توان حرام نبودن شرب خمر را نتیجه گرفت.

🔹 در بخش پرسش و پاسخ کتاب اقدس پاسخ به سوال درباره «حلّیّت و حرمت نکاح اقارب» را منوط به پاسخ بیت‌العدل می‌کند.

🔹 بیت‌العدل یکبار در سال ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) و یکبار در سال ۲۰۱۰ (۱۳۸۹) به این سوال پاسخ می‌دهد. در سال ۱۹۸۱ تصمیم‌گیری در این مورد را به نفوس مومنان واگذار می‌کند و در سال ۲۰۱۰ در نهایت مصادیق محارم را مشخص کرده و ازدواج با آنان را غیرمجاز اعلام می‌کند.

🔹 بنابراین فکت‌نامه به این ادعای رسانه‌ها که «ازدواج با محارم در آیین بهائی مجاز است» نشان نادرست می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *