ادعای نادرست درباره کارتن‌خواب‌ها و اتوبوس‌خواب‌های تهرانحسین رحیمی، رئیس پلیس ت…

ادعای نادرست درباره کارتن‌خواب‌ها و اتوبوس‌خواب‌های تهران

🔹حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ می‌گوید: «در تهران کارتن‌خواب و اتوبوس‌خواب نداریم.»

🔹این گفته با اظهارات سایر مقام‌های ایرانی و گزارش‌هایی که پیش‌تر در رسانه‌های رسمی منتشر شده، همخوانی ندارد.

🔹بسیاری از رسانه‌های ایران در زمستان گذشته گزارش‌هایی درباره رواج اتوبوس‌خوابی افراد بی‌خانمان منتشر کرده‌اند. همچنین گزارشهای زیادی، درباره کارتن‌خوابی افراد بی‌خانمان و «معتادان متهاجر» در تهران منتشر شده و مقام‌های زیادی در این باره اظهار نظر کرده‌اند.

🔹از جمله می‌توان به گفته‌های خود رئیس پلیس تهران بزرگ در فروردین ماه امسال اشاره کرد که گفته بود: «در تهران حدود ۲۲ هزار معتاد متجاهر دارد و متاسفانه تا به این لحظه ظرفیت جدیدی برای نگهداری از معتادان متجاهر ایجاد نشده است.»

🔹این در حالی است که طبق آمارنامه رسمی شهرداری تهران در سال ۹۹، حدود ۳۲۰۰ بی‌خانمان و ۲۷۰۰ معتاد [متجاهر] توسط شهرداری شناسایی و بخشی از آنها به صورت موقت یا دائم اسکان داده شده‌اند.

🔹آمار یا برآورد رسمی مدونی از جمعیت افراد بی‌خانمان و معتادان «متجاهر» در دست نیست، اما مقام‌های اعدادی تا ۲۴ هزار نفر را اعلام کرده‌اند. سازمان‌های مردم‌نهاد نیز جمعیت کارتن‌خواب‌های تهران را تا ۳۵ هزار نفر تخمین می‌زنند.

🔹صرف نظر از اختلاف‌ چشمگیر آمار و برآوردهای رسمی و غیررسمی، گزارش‌ها و شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند پدیده کارتن‌خوابی و اتوبوس‌خوابی در تهران پدیده‌ای واقعی است. از این رو فکت‌نامه به این گفته رییس‌پلیس تهران بزرگ که «در تهران کارتن‌خواب و اتوبوس‌خواب نداریم» نشان «نادرست» می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *