ادعای نادرست سازمان مجاهدین خلق درباره خمپاره‌اندازهای دست‌ساز سازمان مجاهدین خ…

ادعای نادرست سازمان مجاهدین خلق درباره خمپاره‌اندازهای دست‌ساز

📣 سازمان مجاهدین خلق ایران ضمن انتشار تصویری از خبرگزاری فارس مدعی شد که آنچه در نمایشگاه وزارت اطلاعات «روایت میدان» با عنوان خمپاره‌های دست‌ساز منتشر شده خمپاره‌های دست‌ساز مجاهدین است.

🔹 چند روز بعد این سازمان در پستی در سایتش نوشت «خلاقیت در جنایت، عنوانی است که در تاریخ ۱۷اسفند ۱۴۰۱ برخی رسانه‌های زنجیره‌ای وابسته به حاکمیت به عکسی اختصاص دادند که به ادعای آنها مربوط به لانچرها و خمپاره‌های دست‌ساز اکتشافی از کانون‌های شورشی است.»

🔹 جستجوی معکوس تصاویر منتشر شده از نمایشگاه وزارت اطلاعات نشان می‌دهد این پوکه‌ها مواد آتش‌بازی با برند «کهکشان تکی تیتان نارگستر» است که در فروشگاه‌های آنلاین در دسترس است.

🔹 «مجتمع صنایع شیمیایی نارگستر سپاهان» واقع در اصفهان که کارخانه ساخت وسایل آتش‌بازی در شاهین‌شهر دارد، در وب‌سایتش نوشته است که «تحت نظارت شورای امنیت کشور، ارگان‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار مواد ناریه» فعالیت می‌کند.

🔹 «کهکشان دو اینچی تکی» برای شلیک تنها یک گلوله آتش‌بازی به ارتفاع ۵۰ متری است و وزن آن تنها ۳۱۰ گرم است. این پوکه‌های از جنس مقوای یکبار مصرف عرضه می‌شوند.

🔹 در تصویری که سازمان مجاهدین خلق منتشر کرده قطعه فلزی خاصی در یک پوکه خالی نارگستر در کنار پنج پوکه خالی دیگر و ماده‌ای قهوه‌ای رنگ در یک قوطی دیده می‌شود. در تصویری که روز بعد فارس منتشر کرده، محل اتصال جسم فلزی به پوکه هم دیده می‌شود.

🔹 با توجه به مشخصات فنی پوکه مقوایی نارگستر که وزن کاملش تقریبا ۳۱۰ گرم است و مواد آتش‌بازی را ۵۰ متر به بالا پرتاب می‌کند، چنین وسیله‌ای که در تصویر نشان داده‌شده بعید است بتواند به قطعه فلزی تکانه زیادی برای پرتاب وارد کند.

🔹 استفاده از این روش بسیار خطرناک است و امکان انفجار پوکه و پرت‌شدن مواد به اطراف بسیار بیشتر از پرتاب جسم فلزی با به اصطلاح خمپاره به جلو است.

🔹 بنابراین فکت‌نامه به ادعای سازمان مجاهدین خلق ایران درباره «نمایش خمپاره‌های دست‌ساز مجاهدین» به استناد تصاویر منتشر شده در نمایشگاه «روایت میدان» نشان نادرست می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *