ادعای گمراه‌کننده درباره طراحی و ساخت هواپیمای ترابری توسط وزارت دفاع خبرگزاری …

ادعای گمراه‌کننده درباره طراحی و ساخت هواپیمای ترابری توسط وزارت دفاع

🔹 خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی از روند طراحی و تولید هواپیمای ترابری سبک سیمرغ نوشت: «وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توانسته با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نخستین هواپیمای ترابری را طراحی کرده و بسازد.»

🔹 هم فارس، هم سایر خبرگزاری‌ها و هم تولید‌کننده (هسا؛ هواپیماسازی ایران) اذعان دارند که سیمرغ، نسخه تغییر یافته ایران-۱۴۰ (آنتونوف-۱۴۰) است.

🔹 یک سطح شیب‌دار به عقب هواپیما اضافه‌شده و برای این منظور تغییراتی در سکان افقی و انتهای بدنه ایجاد شده‌است. اضافه‌شدن درب خروج چترباز و تغییر در بال‌ها هم از جمله تغییرات سیمرغ نسبت به آنتونوف-۱۴۰ است.

🔹 ارتش روسیه طرحی با نام آنتونوف-۱۴۰ سری تی (AN-140T) داشته که هیچ‌وقت اجرا نشده اما توصیفات و تحلیل‌ها و همین طور الگوی روس‌ها برای سطح‌شیب‌دار این هواپیمای باربری (آنتونوف ۲۶) شبیه سیمرغ است.

🔹 بنابراین حتی اگر بپذیریم که تغییرات ایجاد شده در انتهای بدنه هواپیما و اضافه‌شدن سطح شیب‌دار به عقب هواپیما، همه در داخل ایران انجام شده‌باشد، باز هم ادعای اینکه «وزارت دفاع توانسته با استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان، نخستین هواپیمای ترابری را طراحی کرده و بسازد» گمراه‌کننده است.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *