ادعای گمراه کننده دادستان کل کشور درباره «حقوق عامه» محمدجعفر منتظری، دادستان ک…

ادعای گمراه کننده دادستان کل کشور درباره «حقوق عامه»

📣 محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور می‌گوید: قانونی برای صیانت از حقوق عامه وجود ندارد برای همین برای همین دادستانی دستورالعملی به دادستان‌ها ابلاغ کرده است.

🔹 این گفته دو روز بعد از سخنرانی علی خامنه‌ای و اشاره او به «حقوق عامه» توسط او برای برخورد با کسانی است که به قول او «امنیت روانی مردم» را در فضای مجازی بر هم می‌زنند.

🔹 بله قانونی به عنوان «حقوق عامه» وجود ندارد، اما در قانون اساسی حقوق عامه تعریف و قوه قضاییه مکلف به رسیدگی به آن شده است.

🔹 دقیقا معلوم نیست منظور آقای خامنه‌ای و دادستان کل کشور از «حقوق عامه» چیست، اما در فصل سوم قانون اساسی (اصل‌های ۱۹ تا ۴۲) با عنوان «حقوق ملت» به صراحت به مواردی مانند به تساوی حقوق همگانی، حقوق زنان، مصونیت از تفتیش عقاید، آزادی بیان و مطبوعات، منع شنود، آزادی احزاب، آزادی راهپیمایی و … اشاره شده است.

🔹 طبق قانون اساسی صیانت از حقوق عامه وظیفه قوه قضاییه است و در اصل ۱۵۹ این وظیفه تصریح شده است.

🔹 به جز قانون اساسی مصادیق حقوق عامه در سایر قوانین مانند قانون مدنی، آیین‌دادرسی کیفری تعریف و برای ناقضان آن نیز جرم‌انگاری شده است.

🔹 قوانین متعددی در ایران متضمن حقوق عامه است، مثل قانون هوای پاک، قانون جنگل ها، قانون راهنمایی و رانندگی، قانون حمایت از حقوق اطفال و نوجوانان و …

🔹 با این اوصاف فکت‌نامه به این گفته محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور که «برای صیانت از حقوق عامه قانون نداریم» نشان گمراه‌کننده می‌دهد.

👈 در فکت‌نامه بخوانید

👈 در تلگرام بخوانید

@Factnameh

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *