اذعان حسین سلامی «سازماندهی و فاده از بازنشستگان سپاه پاسداران» در سرکوب اعتراضات

فرمانده کل سپاه پاسداران فاده از نیروهای بازنشسته نیرو برای سرکوب اعتراضات زن، زندگی، اذعان و گفت نیرو در جریان اعتراضات «بازنشستگان سپاه» را «سازماندهی» و «میدان» اعزام ه .

حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران روز پنج‌شن ۶ مهر ماه طی سخنانی در جمع «بازنشستگان و وابستگان» نیرو، اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» را «اغتشاشات» خواند و خطاب فرماندهان و نیروهای بازنشسته سپاه گفت: «شما الان هم در میدان هستید» و «اغتشاش می‌شود، شما هستید، مراجعه می‌، سازماندهی می‌شود و می‌روید.»

فرمانده سپاه پاسداران تاکید بازنشستگان فعلی نیرو در تمام «۴۵ سال» دوره قرار جمهوری اسلامی، هم در جنگ و هم در برخورد با اعتراضات فعال ه‌اند.

سلامی خطاب فرماندهان و نیروهای بازنشسته سپاه درباره ماه‌های آغازین اعتراضات زن، زندگی، آزادی، گفت: «سال گذشته در چنین روزهایی مشاهده ید، چه غوغایی پا ند، چه امیدها بسته و چه تصورات، توهمات و رویاهایی ند و فریب و شایعه‌ها دلخوش ه ند.»

فرمانده سپاه پاسداران در ادامه با اشاره آنچه «تفرقه» در میان مخالفان جمهوری اسلامی خواند، افزود: «امسال را هم ببینید» «در سران و هواداران آن‌ها چه تفرقه» و «آشفتگی» وجود .

با حال، فرمانده سپاه پاسداران در بخشی از اظهارات خود گفت: «دشمن شکست خورده اما دوباره از زاویه دیگری آمده ولی سست، کم جان و افسرده ه .»

اذعان فرمانده کل سپاه پاسداران در «سازماندهی و کارگیری میدانی بازنشستگان سپاه» برای سرکوب اعتراضات زن، زندگی، آزادی در حالی حسین سلامی، یک سال پیش در تهدیدات خود علیه مخالفان جمهوری اسلامی، گفته : «با همین جوانانی فریب شما را خورده‌اند سراغ شما خواهیم آمد و ما با همین جوانان انتقام خواهیم گرفت.»

اشاره ضمنی فرمانده کل سپاه در اظهارات اقداماتی پیشتر حسین همدانی، از فرمانده ار سپاه پاسداران، آن را عنوان یکی از روش‌های سرکوب اعتراضات پس از انتخابات سال ۸۸ و سرکوب جنبش سبز عنوان ه .

همدانی پیش از آن مهر ماه سال ۹۴ در سوریه کشته شود، طی یک مصاح با نشریه «جوان همدان» گفته : برای سرکوب اعتراضات جنبش سبز «۵ هزار نفر از کسانی در آشوب‌ها حضور ند ولی در احزاب و جریانات سیاسی حضور نند بل از اشرار و اراذل ند را شناسایی و در منزلشان کنترل می‌یم. روزی فراخوان می‌زدند ‌ها کنترل می‌ند و اجازه نند از خانه بیرون بید» و «بعد ‌ها را عضو گردان م.»

فرمانده ار سپاه پاسداران همچنین گفته : «بعدا سه گردان نشان دادند اگر بخواهیم مجاهد تربیت کنیم باید چنین افرادی با تیغ و قمه سر و کار دارند را پای کار بیاوریم.»

اذعان فرمانده کل سپاه پاسداران «سازماندهی بازنشستگان سپاه» برای سرکوب اعتراضات یک سال اخیر در ایران، همچنین یادآور اقداماتی سپاه پاسداران و ویژه نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه، در جریان اعزام نیرو سوریه طی دهه ۹۰ اجرا گذاشت.

دست‌کم بخش قابل توجهی از نیروهای اعزامی از ایران سوریه نیز براساس آنچه در معرفی و سوابق نیروهای کشته ه در سوریه در رسانه‌های نزدیک سپاه پاسداران منتشر ه از «بازنشستگان سپاه پاسداران» ه‌اند.

نیروها عمدتا تجر حضور در جنگ ایران و عراق را ند هم در جریان سرکوب اعتراضات مردم سوریه علیه بشار اسد و هم در جریان جنگ سوریه در بسیاری مناطق فرماندهی میدانی نیروهای ش نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی را بر عهده ند.

همزمان طیف دیگری از بازنشستگان سپاه پاسداران البته طی دو دهه اخیر ویژه پس از اعتراضات سال ۸۸ طرح انتقاداتی نوع حکمرانی و عکل سپاه و دیگر دستگاه‌های حکومتی پرداخته‌اند از جمله آنها حسین علایی، نخستین فرمانده نیروی دریایی سپاه سال‌ها سمت‌هایی چون «قائم مقام وزیر دفاع» و «ری ستاد مشترک سپاه پاسداران» را نیز بر عهده .

با حال حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در اظهارات روز پنج‌شن ۶ مهر ماه خود بر نقش «بازنشستگان سپاه» در سرکوب میدانی اعتراضات تاکید و همزمان با طرح وعده‌هایی برای تامین بیشتر امکانات برای بازنشستگان سپاه پاسداران، صراحت نیاز سپاه نیروهای بازنشسته نیز اشاره .

فرمانده کل سپاه پاسداران خطاب بازنشستگان نیرو، گفت: «از شما خاطر مجاهدت‌های سال‌های دور و نزدیک متشکریم و تلاش داریم مشکلات شما را رفع کنیم چون تر از شما نداریم» و تلاش می‌کنیم «تا رضایت شما را کسب کنیم چون اسلام همیشه شما نیاز .»

در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی بنابر اعلام سازمان‌های حقوق بشری نزدیک ۵۷۰ تن از معترضان از جمله ده‌ها کودک و نوجوان دست نیروهای حکومتی، از جمله نیروهای سپاه پاسداران، کشته ند.

رادیو فردا تاکنون توانسته هویت ۳۷۳ تن از کشته‌گان را تایید کند دست‌کم ۵۸ نفر آنها کودک زیر ۱۸ سال و ۴۳ نفر هم زن هستند. احراز هویت از طریق منابع مستقل رادیو فردا و نیز تماس با خانواده‌ها، نزدیکان کشته‌گان و شاهدان عینی انجام گرفته .

علاوه بر صدها تن در جریان اعتراضات زن، زندگی، آزادی با شلیک نیروهای حکومتی یا در اثر ضرب و جرح نیروها، زخمی و مصدوم ند و بخشی از مصدومان در اثر شلیک نیروهای حکومتی با سلاح‌های ساچه‌زن بینایی یک یا هر دو چشم خود را از دست دادند.

آمارها غیر از باز هزاران معترض در شهرهای مختلف ایران ، باز‌هایی همچنین ادامه و در روزهای اخیر همزمان با «سالگرد مهسا امینی و آغاز اعتراضات» تید ه .

با فاده از ایرنا، شب‌های اجتماعی و رادیو فردا

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *