ارتش اسرائيل حمله زمینی به غزه را آغاز می‌ کند

منبع آمریکايی: ارتش اسرائيل حمله زمینی به غزه را آغاز می‌ کند

روزنامه واشنگتن‌ پست با استناد به ارزیابی منابعی در دولت آمریکا که نامشان ذکر نشده از احتمال شروع حمله زمینی اسرائيل به غزه تا ۴۸ ساعت دیگر خبر داده است.

ارتش اسرائيل می‌گوید، بار دیگر “کنترل کامل” مناطقی را که حماس به آن‌ها حمله کرده بود به دست آورده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی ارتش روز دوشنبه گفت، نظامیان اسرائيلی کنترل کامل مناطق جنوبی در نزدیکی نوار غزه را به دست آورده‌اند، اگر چه ممکن است هنوز تروریست‌ها در منطقه حضور داشته باشند.

در همین حال اسرائيل به دلیل جنگ در نوار غزه در اقدامی بی‌‌سابقه ۳۰۰هزار نیروی ذخیره ارتش را به خدمت خوانده است. سخنگوی ارتش اسرائیل گفت، فراخواندن این تعداد آن هم در چنین زمان کوتاهی در تاریخ این کشور بی‌سابقه است.

روزنامه واشنگتن‌ پست با استناد به ارزیابی منابعی در دولت آمریکا از احتمال شروع حمله زمینی اسرائيل به غزه تا ۴۸ ساعت دیگر خبر داده است.

سخنگوی سفارت اسرائيل در آمریکا که برای واکنش در این باره مخاطب قرار گرفته حاضر به اظهار نظر نشد و گفت، سفارت به مسائل نظامی نمی‌پردازد.

به گزارش دویچه وله، واشنگتن پست می‌نویسد، اسرائیل از آمریکا برای تأمین موجودی موشک‌های رهگیر سامانه گنبد آهنین خود و مهمات اضافی کمک خواسته است. این کشور همچنین برای مقابله با حملات احتمالی حزب‌الله و سایر گروه‌های شبه‌نظامی لبنان کمک اطلاعاتی طلبیده است.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *