ارتش لبنان کامیون حامل مهمات حزب‌الله لبنان را ضبط کرد؛ ترور وزیر دفاع موقت ناکام ماند

یک کامیون حامل مهمات که گفته می‌شود متعلق به گروه حزب‌الله لبنان بوده است روز چهارشنبه ۱۸ مرداد در یکی از جاده‌های کوهستانی نزديک شهر بیروت پس از تصادف با یک پست بازرسی ارتش لبنان واژگون شد.

گزارش‌ها حاکی است که در درگیری مسلحانه پس از وقوع این تصادف دو نفر کشته شدند.

تصادف در شهر مسیحی‌نشین کحاله، در مسیر بزرگراه بیروت به دره بقاع واقع در شرق لبنان، روی داد. نیروهای ارتش لبنان به سرعت در محل تصادف مستقر شدند و رفت‌وآمد به این نقطه را متوقف کردند.

به گفته شاهدان عینی در منطقه، نیروهای ارتش لبنان بامداد روز پنجشنبه این کامیون را با کمک جرثقیل از محل حادثه منتقل کرده و صندوق‌های مهمات محموله آن را به خودروهای ارتش منتقل کردند.

ارتش لبنان در بیانیه کوتاهی تایید کرد که محموله این کامیون مهمات بوده است ولی در مورد نوع مهمات و مالک آنها اظهار نظر نکرد. این بیانیه از گروه حزب‌الله نام نبرد و فقط خاطرنشان کرد که تحقیقات در مورد این تصادف ادامه دارد.

حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای بدون اشاره به محموله مهمات اعلام کرد که کامیون متعلق به این گروه است.

این بیانیه افزود که افراد مسلح محلی به سرنشینان کامیون حمله کردند و در جریان درگیری مسلحانه یکی از اعضای حزب‌الله که از کامیون حفاظت می‌کرد به ضرب گلوله کشته شد.

همزمان اهالی شهر کحاله در بیانیه‌ای بدون ارائه جزئیات بیشتر گفتند که بر اثر تیراندازی افراد مسلح یکی از ساکنان این شهر کشته شده است.

گروهی از ساکنان کحاله قبل از انتقال کامیون از محل حادثه تلاش کردند که محموله آن را بازرسی کنند و بین آنها و سربازان ارتش لبنان کشمکش روی داد.

گزارش‌ها حاکی است که ارتش لبنان پس از انتقال محموله به خودروهای نظامی، با کمک جرثقیل کامیون را به ساختمان وزارت دفاع در حومه شهر بیروت منتقل کرده است.

تا زمان انتقال کامیون به بیروت در اولین ساعات بامداد روز پنجشنبه ارتش لبنان جاده بین پایتخت و شهر کحاله را مسدود کرد.

سوءقصد نافرجام به جان وزیر دفاع موقت لبنان

در تحول دیگری، وزارت کشور لبنان در بیانیه‌ای از سوء‌قصد نافرجام به جان وزیر دفاع موقت کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، خودرو موریس سلیم روز پنجشنبه ۱۹ مرداد مورد اصابت چند گلوله قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز از قول یک منبع امنیتی و یک منبع سیاسی دیگر گزارش داد که خودروی وزیر دفاع موقت لبنان بعدازظهر پنج‌شنبه در محله جسر البشره در جنوب شرق بیروت هدف گلوله قرار گرفت.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از برخورد سه گلوله به شیشه عقبی خودرو، محل نشستن وزیر دفاع، است.

بسام مولوی، وزیر کشور لبنان، گفته است سرویس‌های امنیتی در حال بررسی این حادثه هستند تا مشخص کنند که آیا این یک حمله هدفمند بوده یا نه.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌های آسوشیتدپرس و رویترز/ش.ر-د.خ/ک.ر

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *