از اجماع گسترده‌تر حمایت می‌کنیم

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه در واکنش به تصویب اصلاحات پیشنهادی نتانیاهو در کنست اسرائیل گفت: «مایه تاسف است که رای‌گیری امروز با کمترین اکثریت ممکن انجام شد.»

به گفته او، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، به عنوان دوست قدیمی اسرائیل بارها به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده پایداری تغییرات عمده در یک نظام دموکراتیک نیازمند اجماع حداکثری است.

ژان پیر افزود: «می‌دانیم مذاکرات ادامه دارند و احتمالا طی هفته‌ها و ماه‌های پیش‌رو به منظور دستیابی به مصالحه‌ای گسترده‌تر حتی با وجود تعطیلی کنست ادامه خواهد یافت.»

سخنگوی کاخ سفید در پایان گفت ایالات متحده همچنان از تلاش‌های اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهوری اسرائیل، و دیگران رهبران این کشور به منظور ایجاد اجماعی گسترده‌تر از طڕیق گفت‌وگوهای سیاسی حمایت خواهد کرد.

نخستین بخش از لایحه پیشنهادی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، برای اصلاح اختیارات نظام قضایی این کشور روز دوشنبه ۲۴ ژوئیه به تصویب قانونگذاران اسرائیلی رسید.

پس از شکست آخرین تلاش‌ها برای سازش و مصالحه، رای‌گیری در پارلمان اسرائیل، کنست، با تحریم کامل اپوزیسیون انجام شد اما تمامی ۶۴ قانونگذار عضو ائتلاف تحت رهبری نتانیاهو به آن رای مثبت دادند.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *