استان مازندران و بزرگداشت آثار و شخصیت‌های برجسته در حوزه هنر و ادبیات

استان مازندران، یکی از زیباترین استان‌های ایران است که همواره به خاطر طبیعت بکر و فرهنگ غنی خود، مورد توجه هر نفری قرار می‌گیرد. این استان با موقعیت جغرافیایی مناسبش واقع در شمال ایران، همواره به میزبانی صدوق مناطق گردشگری و تاریخی اعم‌از بابل، ساری، رامسر و سوادکوه نزدیک به دریای خزر و اماکن باستانی مانند تپه تخت سلیمان، ایوانکی و غار توران پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آثار تاریخی، مازندران نیز به خاطر شخصیت‌های برجسته در حوزه هنر و ادبیات به خصوص شناخته شده است.

مازندران در تمام نقاط خود، یک روح پرخاشنکی دارد و بافت جامعه این استان، شخصیت‌های خلاق و استعدادهای هنری را تولید نموده است. از گذشته تا کنون، تعداد زیادی هنرمند و نویسنده بزرگ در این استان متولد شده‌اند که با آثار خود، هنر و ادبیات را به ارتفاعاتی نوین سوق داده‌اند.

یکی از شخصیت‌های برجسته در حوزه هنر در مازندران، استاد جعفر نوری است. وی یکی از نوازندگان ماهر تار و میهن‌دوستان حرفه‌ای است که آواز مازندران را به سراسر جهان معرفی کرده است. آوای ماندگار نوری با نسبت‌های مناسبش، به هموطنانش افتخار می‌کند و باعث دلپذیری و شادمانی ایشان می‌شود.

در زمینه ادبیات نیز عده ای مخلص به کشاورزی بهره ور بوده‌اند. سید علی صالحی نام آشنایی در این استان است که با زبان روان و استفاده از تصاویر زیبا، عاشقانه‌هایش را به خوانندگان هدیه می‌کند. آثار وی ارجع بوده و عمدتاٌ به عنوان منشی معشوقه از خودش خسته و بیزار شده است.

ادبیات مازندران نیز از شاعران معروفی مانند سعید نفیسی، ویس و اسدالله میرزا عمادی برخوردار است که با توانایی در استفاده از شعر، خاطرات و احساسات خود را با خوانندگان به اشتراک می‌گذارند. شعر این شاعران همواره مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته و با صداقت و شوقی که در آن می‌پیچد، دلهای مردم را می‌نوازد.

با توجه به اینکه هنرمندان و نویسندگان مازندران در پیشبرد هنر و ادبیات می‌توانند نقش مهمی ایفا نمایند، بزرگداشت آثار و شخصیت‌های برجسته در این حوزه، باید بیشتر توجه شود. با اقداماتی از سوی مراکز مختلف فرهنگی و هنری و همچنین تشکیل جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های هنری در استان مازندران، به اشاعه هنر و ادبیات و تجدید نظر در آثار این شخصیت‌ها کمک شایانی می‌تواند کرد.

بنابراین، بدانیم که مازندران، استانی است که با طبیعت فراوان خود و بهره‌برداری از استعدادهای برجسته در حوزه هنر و ادبیات، می‌تواند پایگاه مناسبی برای توسعه هنر و ادبیات در کل کشور باشد. بزرگداشت آثار و شخصیت‌های برجسته در این استان، ضرورتی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد تا هرچه بیشتر به فرهنگ و آرمان‌های مازندرانی‌ها کمک کند و هنر و ادبیات را در میان مردم به ارتفاعات جدیدی سوق دهد.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *