استعفای استادان دانشگاه شریف؛ پلمب کتابفروشی‌ها به‌ خاطر حجاب

استعفای استادان دانشگاه شریف؛ پلمب کتابفروشی‌ها به‌ خاطر حجاب

در پی افزایش فشارهای امنیتی بر دانشگاهیان و با ادامه موج اخراج استادان، روز شنبه دبیر و اعضای شورای صنفی استادان دانشگاه صنعتی شریف از عضویت در این شورا استعفا کردند.

وحید کریمی، استاد دانشکده فیزیک و دبیر کانون صنفی استادان دانشگاه شریف تصمیم خود برای از سمت و عضویت خود در این شورا را با انتشار نامه‌ای در رسانه‌های دانشگاه شریف اعلام کرد و گفت که دلیل آن «احضار» وی توسط یک نهاد خارج از دانشگاه است.

ساعتی بعد از استعفای وحید کریمی از دبیری و عضویت در کانون صنفی استادان دانشگاه شریف، سعید شاهرخیان استاد دانشکده شیمی و فردین جعفرزاده استاد دانشکده عمران دانشگاه شریف هم از عضویت در این شورا استعفا کردند.

این دو نیز دلیل استعفای خود را «نبود جو و شرایط مناسب برای انجام وظایف کانون صنفی استادان» و نیز «نیاز به آرامش و تمرکز کافی برای انجام امور آموزشی و پژوهشی» اعلام کرده‌اند.

موج استعفای اعضای شورای صنفی استادان دانشگاه شریف به این سه استاد محدود نماند و شامگاه شنبه ۸ مهر ماهسهراب راهوار استاد دانشکده فیزیک و علی عابدیان استاد دانشکده مهندسی هوافضای این دانشگاه نیز از «شورای صنفی استادان دانشگاه شریف» استعفا کردند.

آقای عابدیان در نامه اعلام استعفای خود نوشت که «چه می‌شود کرد که آستانه تحمل یک مجموعه بسیار کوچک در دانشگاه در حد دو یا چند بیانیه صنفی هم نیست.»

از زمان آغاز اعتراضات زن، زندگی، آزادی در ایران، علاوه بر بازداشت‌های گسترده و اخراج و تعلیق دانشجویان معترض، شماری از استادان دانشگاه‌های تهران، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر تهران، دانشگاه کرمان، دانشگاه حکیم سبزواری، دانشگاه هنر، دانشگاه بهشتی، دانشگاه شیراز، دانشگاه گیلان و دیگر دانشگاه‌های ایران به خاطر حمایت از دانشجویان معترض از کار «تعلیق» یا «اخراج» شده‌‌اند.

پلمب دو کتاب‌فروشی دیگر در تهران به‌خاطر حجاب اجباری

در ادامه موج پلمب واحدهای صنفی، اماکن تجاری، فرهنگی، گردشگری به خاطر سرباز زدن زنان از حجاب اجباری، روز شنبه دو کتابفروشی در تهران به نام «کتاب دی» و «کتاب خانه» پلمب شدند.

کتاب‌فروشی دی در صفحه اینستاگرام خود نوشت که این کتاب‌فروشی «تا اطلاع ثانوی» تعطیل است. مدیران این کتاب‌فروشی در پاسخ به پرسش‌های کاربران درباره دلیل این تعطیلی» نوشتند: «متاسفانه پلمب شدیم.»

همزمان کتاب‌فروشی «کتاب خانه» نیز گزارش‌ها درباره پلمب این مکان را تایید کرد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «تا اطلاع بعدی پلمب هستیم.»

مدیران این کتاب‌فروشی از ارائه توضیح بیشتر خودداری کردند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که «پلمب» هر دو کتاب‌فروشی در ادامه موج پلمب کتابفروشی‌ها و کافه‌کتاب‌ها در تهران و دیگر شهرهای ایران به خاطر سرباز زدن زنان از حجاب اجباری است.

رادیو فردا

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *