اسرائیل؛ دست خونین جمهوری اسلامی از آستین حماس بیرون آمده

اسرائیل؛ دست خونین جمهوری اسلامی از آستین حماس بیرون آمده

منابع اسرائیلی از کشته شدن بیش از چهل شهروند این کوشر در پی حمله امروز حماس به اسرائیل خبر دادند.

صبح امروز حماس، مناطقی از اسرائیل را هدف حملات شدید موشکی قرار داد. همچنین نیروهای حماس به اسرائیل ورود کرده و ضمن کنترل برخی از مناطق اسرائیل، شمار زیادی از اسرائیلی ها را به اسارت گرفتند.

دولت اسرائیل در پی حمله شبه‌نظامیان حماس روز شنبه وضعیت جنگی اعلام کرد. وزارت دفاع اسرائیل نیروهای ذخیره ارتش را برای خدمت فراخوانده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفته است که کشورش در جنگ به سر می‌برد.

کاخ‌سفید روز شنبه در واکنش به حمله شبه‌نظامیان گروه حماس به اسرائیل اعلام کرد که آمریکا قاطعانه در کنار اسرائیل باقی خواهد ماند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند روز شنبه گفت که از حملات تروریستی در اسرائیل عمیقا بهت‌زده شده است. او افزود که هند در این لحظات دشوار با اسرائیل ابراز همبستگی می‌کند.

اعلام حمایت جمهوری اسلامی از عملیات حماس

مشاور نظامی خامنه ای گفته: ما از عملیات طوفان الاقصی اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

پاسدار یحیی رحیم صفوی گفت: قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم روز شنبه در پی آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی شبه‌نظامیان حماس شعار «مرگ بر اسرائيل» سر دادند.

این گروه از نمایندگان در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس در صحن علنی جمع شده بودند. «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس» و «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است» از دیگر شعارهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بود.

به گفته ناظران، جمهوری اسلامی در تلاش است تا با این اقدام، پیمان صلح ابراهیم به بن‌بست کشیده شود. از این رو احتمال گسترش جنگ وجود دارد.

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *