اسرائیل می‌گوید تلاش برای قاچاق «مواد منفجره ساخت ایران» از مرز اردن را خنثی کرده است

ارتش دفاعی اسرائیل اعلام کرد که در ماه ژوئیه تلاش برای قاچاق مواد منفجره ساخت ایران از مرز اردن به داخل کشور را ناکام گذاشته است.

این خبر را اولین بار شامگاه یکشنبه، پنجم شهریور، شبکه کان اسرائیل منتشر کرد و سپس ارتش اسرائیل به دیگر رسانه‌ها اعلام کرد که منع انتشار این اطلاعات برداشته شده است.

ارتش اسرائیل روز یکشنبه تأیید کرد که نیروهای یک تیپ منطقه‌ای ارتش و واحد مبارزه با تروریسم پلیس مرزی ماتیلان در روز ۲۴ ژوئیه (دوم مرداد) در دره اردن در جنوب دریای جلیل تلاش برای قاچاق مواد منفجره را ناکام گذاشته‌اند.

خبر ناکام‌سازی تلاش برای قاچاق تسلیحات از اردن توسط اسرائیل در ماه ژوئیه منتشر شده بود، اما در آن زمان ماهیت سلاح‌های ضبط‌شده اعلام نشد.

اواخر ماه گذشته میلادی، ارتش اسرائیل اعلام کرد که یک تلاش «غیرعادی» برای قاچاق سلاح در دره اردن و در نزدیکی اشدوت یاکوف را خنثی کرده و ناکام گذاشته است.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که بر اساس ارزیابی‌ها، این مواد منفجره برای «سازمان‌های تروریستی» در کرانه باختری رود اردن در نظر گرفته شده بود.

شبکه کان اسرائیل اعلام کرد که بررسی این محموله قاچاق به شباک، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل، سپرده شده است.

قاچاق اسلحه در امتداد مرزهای طولانی اسرائیل در شرق این کشور، یک چالش همیشگی برای مقام‌های اسرائیلی است. هفته گذشته، شباک اعلام کرد که چهار اسرائیلی به ظن ارتباط با حزب‌الله لبنان و قاچاق مواد منفجرهٔ ساخت ایران به اسرائیل در ماه گذشته میلادی بازداشت شدند.

رسانه‌های اسرائیلی روز دوم شهریور به نقل از این سازمان گزارش دادند سه نفر از این بازداشت‌شدگان ساکن شهرک عرب‌نشین «کفر قاسم» در مرکز اسرائیل هستند که به اتهام قاچاق «تعداد زیادی تسلیحات باکیفیت» به اسرائیل دستگیر شدند.

سازمان امنیت داخلی اسرائیل می‌افزاید از این افراد، دو دستگاه انفجاری ساخت ایران به همراه مقادیر دیگری سلاح کشف و ضبط شده است.

متهم شدن حزب‌الله لبنان به دست داشتن در قاچاق اسلحه و مواد منفجره در اسرائیل در حالی است که این گروه شبه‌نظامی تحت حمایت جمهوری اسلامی به قاچاق مواد مخدر نیز متهم است.

پیشتر دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود که رهبر یک گروه از قاچاقچیان مواد مخدر که پارسال در مرز سوریه و لبنان کشته شد، از افراد مرتبط با حزب‌الله لبنان بود.

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل و رادیو فردا؛ م.ت/ر.ش/م.ا

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *