اسلامی: در سال گذشته۴۰۰ هزار دوز رادیو دارو تولید شد

خبرگزاری میزان – محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با حضور در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» ضمن اشاره به دستاورد‌های هسته‌ای کشورمان، گفت: ما برای پدیدار کردن اثرات هسته‌ای بر زندگی مردم دیر اقدام کردیم و  یکی از موارد مهمی که اطلاع رسانی درباره آن به خوبی انجام نشد، پرتودهی است؛ با این وجود همه تجهیزات در این عرصه را که عمدتا کالای تحریمی هستند، بومی سازی کردیم.

وی با اعلام اینکه ما باید در یک سال آینده دستکم پنج و حداکثر ۱۰ مرکز با سامانه‌های مختلف را مستقر کنیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۰۰ هزار دوز رادیو دارو تولید شد؛ تحقیقات در سازمان انرژی اتمی مطالبه جامعه پزشکی است.

رییس سازمان انرژی اتمی همچنین بر نقش منابع انسانی در رشد و توسعه صنعت هسته‌ای تاکید کرد و از برنامه‌ریزی این سازمان برای تامین نیروی انسانی شایسته این صنعت خبر داد.

معاون رییس جمهور درباره توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای، بیان کرد: ما در سند ۲۰ ساله سهم ۱۵ درصدی را برای تولید برق هسته‌ای تعیین کرده بودیم که در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، میزان آن را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دادیم.

وی با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت برای تامین مالی پروژه‌ها، عنوان کرد که پروژه‌ها در مسیر پیشرفت قرار دارند.

اسلامی در بخشی دیگر با اشاره به فعالیت نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر، تاکید کرد که شمار کارکنان در این پروژه‌ها افزایش یافته و ادامه این مسیر به معنای اشتغال‌هایی بیشتر است.

رییس سازمان انرژی اتمی در مورد دستاورد‌های دانشی سال گذشته این سازمان و چشم انداز سال آینده، اظهار کرد: کسب بیش از ۱۵۰ دستاورد دانشی اتفاقی نبوده و روند رو به رشد همچنان برقرار است؛ ما نیرو‌های خلاقی داریم که می‌توانند این چشم انداز را محقق کنند.

معاون رییس جمهور در بخشی درباره جذب نیروی انسانی در سازمان انرژی اتمی، ضمن تاکید بر برداشتن گام‌های مهم در این زمینه، گفت: از ۱۰ دانشگاه در ۱۰ رشته بورسیه می‌گیریم و انتظار داریم ظرفیت نیروی انسانی تا هفت سال آینده به سه برابر برسد.

انتهای پیام/

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *