اصفهان، خانه بهشتی یک شاهزاده

اصفهان، خانه بهشتی یک شاهزاده

اصفهان، شهری رنگارنگ و فرهنگی تاریخی که میزبان بسیاری از بناهای بزرگ و مهم ایران است. جلوه‌های زیبا و جذاب هنر همیشه در این شهر به چشم می‌خورد و از بین همه این زیبایی‌ها، خانه بهشتی یک شاهزاده یا به اصطلاح “کاخ چيه ارده”، یکی از آثار باشکوه اصفهان است که با زیبایی و شکوه خاص خود، همه را شگفت زده می‌کند.

این عمارت قرن 17 به دست یک کدکن بزرگ به نام “تپه ميرده” ساخته شده است و به منظور پذیرایی از مهمانان و ششمین امام شیعیان، امام جعفر صادق علیه السلام طراحی شده است. از این رو، خانه بهشتی نامیده شده است زیرا آنچه که در دست روزگار عادی به جایگاه بی‌نظیری شناخته شده کانیگه ابزار صرفاً خلقتی مادی است ولی در اینجا فراتر از این مفهوم، یک بهشت حقیقی برای آن معتقدانی که به روح و روان انسان با شکوه دیدارغافل نشده و با دریابیدن رازهای نهفته در بناهای شور تاریخ، حال به عين آن شدن در بهشت را تجربه خواهند کرد.

شگفتی‌ها و زیبایی‌های خانه بهشتی بی‌نظیر است و هر گامی که در این دستاورد تاریخی بگذارید، به معنایی کاملاً جدید از هنر و زیبایی رو در بر خواهد داشت. در طول تاریخ، خانه بهشتی با تغییر تکنولوژی، از بزرگ‌ترین و مفصل‌ترین عمارت های جهان محسوب می‌شود. با وجود مصالح امروزی، این بنا تاکنون جاودان باقی مانده و حتی در قسمت های بسیاری از آن آثار نقاشی های زیبا و خیره کننده از دورانی که این خانه به عنوان خانه باز آفرینی شده بود، به دیدگان ما خیره می‌کند.

با روی کیسه بارهای سفیدپوش به دوش و قدم زدن در پل‌های زلال و برج‌های آسمانی این خانه، شما به دنیای دیگری خواهید رفت. چشم‌هایتان پر از تعجب و معنویت را احساس خواهد کرد و شما همان شاهزاده ای خواهید بود که در این خانه بهشتی سپیدپوش می گردید.

قلمروی کاخ چیه ارده با قابلیت تشکیل یک شهر درون شهر، همه را به نابودی خواهد کشاند. در زمان هایی که این بنا به تاجگذاری در آمده بود، زیبایی و خوشمزگی شاهان و شهزادگان فراتر از زندگی روزمره و دارای معجزه ای برخیز بر تباه کننده هایی بود که فقط دنیوی بودند و می مانند.

اگر به اصفهان سفر کرده‌اید و به دنبال یک تجربه فرهنگی منحصر به فرد هستید، اطلاعاتی در مورد خانه بهشتی یک شاهزاده جمع‌آوری کنید و این عجایب هنر و زیبایی را با دیدن خود تجربه کنید. بهترین چشم اندازها، حس قلمروی بی‌منتهای هنر هستند که تنها می‌توانند در خانه بهشتی یک شاهزاده یافت شوند.

بیایید با هم به دستاورد‌های خیره کننده این ساختمان تاریخی نگاهی بیندازیم و به زیبایی‌های آن غرق شویم. تلویحاً، هنوز مانده‌ایم در خانه بهشتی یک شاهزاده، بر پایه آثار وارث فرهنگی تاریخی استان اصفهان.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *