اصفهان، شهر بازارهای بارز و زیبای تاریخی

اصفهان، شهر بازارهای بارز و زیبای تاریخی

اصفهان، شهری است در قلب ایران که به عنوان یکی از اهمترین مراکز فرهنگی، تاریخی و صنعتی این کشور شناخته می‌شود. از نگاه تاریخی، اصفهان به عنوان پایتخت شاهان صفوی مشهور است و به همین دلیل برخی از زیباترین و با ارزش‌ترین آثار تاریخی ایران در این شهر قرار دارد.

بازارهای اصفهان، از جمله نمادهای بزرگ این شهر تلقی می‌شوند. بازارهای شهر از دوره صفویه شروع به کار کرده‌اند و تا به امروز بقاء یافته‌اند. بزرگترین و مشهورترین بازار اصفهان، بازار بزرگ اصفهان یا همان بازار بزرگ جهان است. این بازار در قلب شهر و در محلهٔ تاریخی «چهل ستون» قرار دارد و طول بیش از یک کیلومتر دارد. بازار بزرگ جهان از رشته‌ای از کوچه‌های خراشیده و ورودی‌های ضخیم سنگی تشکیل شده است که سقف پهن و بلندی دارند، بنابراین حضور در این بازار به همراه خودش تجربهٔ پویا و متحرک یک بزرگترین بازارهای جهان را به همراه دارد.

متقاضیان خرید در بازار بزرگ اصفهان می‌توانند انواع کالاها از جمله فرش و قالی، صنایع دستی، لباس‌ها، تابلوهای نقاشی، شیشه سازی، سبدسازی، میناکاری، طلاسازی و حتی هنرهای آوایی و نمایشی را در این بازار یافت کنند. بنابراین، برخی کارشناسان و مسافران این بازار را به عنوان «شهر بازارهای» تشبیه کرده‌اند.

بازارهای دیگری نیز در اصفهان یافت می‌شود که هرکدام زیبایی و منحصر به فرد خود را دارند. بازار قیصریه یا بازار ونک معروف به بازار چاه‌های جهانشاهی، بازار واقف، بازار حاجی‌باش با نقشه‌های خاص و دیگران، نیز از جمله مقاصد معروف برای خرید در اصفهان محسوب می‌شوند. بازارهای اصفهان نه تنها جاذبه جهانی هستند، بلکه مکانی برای تجربه فرهنگ، هنر و عمق تاریخ باستانی ایران نیز می‌باشند.

علاوه بر بازارها، اصفهان دارای مناطق دیدنی فراوانی می‌باشد. از جمله این جاذبه‌ها می‌توان به عباسیه، مسجد امام، علی‌قاپو، عبدالصمد، برج آزاده، پل‌های خان، چوبی، و تنگچه علوی، اشاره کرد که با زیبایی‌های فراوان خود بازدیدکنندگان را مسحور خواهند کرد.

اصفهان درحقيقت یک شهر رنگارنگ از بازارهای زیبا و کوچک، خیابان‌های خاص و معماری تاریخی در کنار یکدیگر است. پیاده‌روهای درخت‌بار و نیایشگاه‌ها درراهروهای خاص بازارها همه چیز را تکمیل می‌کنند. به هرصورت که بازار اصفهان را ببینید، حتماً در حساب خودتان کشی منحصر به فرد بازارهای جهانی را بشمارید.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *