اعتراض مولوی عبدالحمید «ممانعت از ورود روحانیان اهل سنت» زاهدان

در پی اقدام نیروهای امنیتی در ممانعت از ورود شماری از روحانیان بلندپایه اهل سنت زاهدان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز دوشن آن را نشان «تنگ‌نظری» حاکمان جمهوری اسلامی خواند و تاکید خوه مردم ایران «آزادی» .

واکنش مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی پس از آن ابراز روز شن ۲۲ مهر ماه نیروهای امنیتی از سفر «مولوی حبیب‌الرحمن مطهری، مدیر حوزه علمیه احناف خواف و جمعی از روحانیان شاخص اهل‌سنت زاهدان» جلوگیری ه و آنها را از ایست و بازرسی «کوله سنگی» زاهدان خواف برگرداندند.

همچنین صبح دوشن ۲۴ مهرماه نیز نیروهای امنیتی در ورودی شهر زاهدان «مانع ورود مولوی فضل‌الرحمان کوهی، امام‌جمعه و مدیر حوزه علمیه انوارالحرمین پشامگ» شهرستان سرباز مرکز سیستان و بلوچستان ند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی روز دوشن طی سخنانی ضمن اعتراض «منع سفر» و «ممانعت از ورود روحانیان اهل‌سنت زاهدان»، گفت: «تنگ‌نظری و حکومت با یکدیگر همخوانی ندارند. حاکم در راس قرار باید دید بلند و سعه‌صدر ه با. نباید مانع سفر علما شوند و از آنها بپرسند شما کجا می‌روید.»

او با تاکید بر مردم و روحانیان اهل سنت «متعلق همین کشور هستند»، افزود: آنها «نباید برای سفر زاهدان و چاار و یا دیگر شهرها و ان‌ها با ممانعت مواجه شوند.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان «شاید در بعضی کشورهایی نظام پادشاهی و یا افکار تند حاکم محدودیت‌هایی با، اما در کشورهای جمهوری» باید «آزادی» با، گفت: «خوه کلی ملت نیز همین در کشور آزادی با و سختگیری نبا.»

او با تاکید بر «روحانیان و علمای اهل‌سنت نباید برای سفر مشکل ه باشند»، افزود: «نباید کسی از روحانیان اهل سنت ترس و واهمه‌ای ه با و رفت‌وآمد و دیدوبازدید جزو سنت‌های قدیمی م.»

ان سیستان و بلوچستان از ان‌هایی در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ شاهد بیشترین و ادامه‌ترین اعتراضات و بیشترین تعداد کشته‌گان در اعتراضات را ه .

منبع

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *