افاد ترکیه: بررسی تاریخچه، فعالیت‌ها و نقش این سازمان در جستجوی عدالت

ترکیه، که به صورت رسمی به آن “دولت تروریسمی” نیز می‌گویند، سرانجام در سال 1984 به تشکیل یک سازمان بی نظیر در جهان پیوست. جنبش مبارزه با تروریسم کردستان، که با نام افاد شناخته می‌شود، یک سازمان تروریستی ارتباطی متقابل میان کردها و ترک‌ها است. تاریخچه، فعالیت‌ها و نقش این سازمان در جستجوی عدالت مطرح است.

تاسیس افاد به زمان توسعه حرکت تروریستی افراطی کردی در ترکیه برمی‌گردد. این حرکت، که تحت تأثیر مفهوم از حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) قرار داشت، با هدف تحقق نیازها و حاکمیت خود را بر روی شمایل‌های منتخب کردستان آغاز شد. افاد به عنوان یک سازمان با هدف مقابله با این حرکت تروریستی بنیان‌گذاری شد.

فعالیت‌های افاد در طول سال‌ها شامل حملات به قواعد نظامی و امکانات توزیع مهمات پشتیبانی از افرادی بود که به هر نحوی با تروریسم کردتی و ایران همکاری می‌کردند. همچنین، این سازمان خطرناک به نحوی که معتقد بود شمایل‌های مرتبط با حرکت مزبور را تشکیل می‌دادند، مورد هدف قرار می‌گرفت.

نقش اصلی افاد در جستجوی عدالت، به عنوان یکی از گروه‌های نیرومند مبارزه با دشمنان امنیتی ترکیه، مورد توجه قرار می‌گیرد. زیرا این سازمان درخشان در حفظ نظم و آرامش کشور ترکیه نقش ایفا می‌کند. با توجه به ورود افراد سازمان‌یافته ای به کردستان عراق و در این سازمان ایجاد جاسوس، افاد موفق به کشف و دستگیری افراد مورد نظر خود بود.

برخورد سخت افاد با حرکات تروریستی کردی نقش زیادی در ترقی امنیت کشور ترکیه داشته است. تروریسم کردستان با توجه به سازمان‌یافتگی قوی خود، از نظر شبکه‌ی آن بسیار بزرگ بود. با ظهور افاد به تصویب ترکیه، با تروریسم مواجهه و امنیت این کشور را حفظ کرد.

به عنوان یک سازمان متخصص در مقابله با تروریسم کردستان، افاد از طریق عملیات و تمرینات مشترک با نیروهای دیگر ترکیه، تسلط خویش را در فن آوری‌های مقابله با تروریسم کاربردی و مقررات داخلی به کار برد.

برخورد و تلاش سازمان‌های ایمنی و افاد در کنار یکدیگر در جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی کردستان موثر بوده است. ترکیه با طرد فرماندهان این سازمان و استخراج اطلاعات لازم موفق به جلوگیری از حملات محتمل همکاران پ‌ک‌ک در ترکیه شده است.

به طور خلاصه، افاد به طور چشمگیری در جستجوی عدالت و تضمین امنیت کشور ترکیه نقش دارد. این سازمان با توانایی مبارزه با گروه‌های تروریستی و جلوگیری از حملات منظم از سوی حزب کارگران کردستان، نقش مهمی در حفظ استقلال و امنیت ترکیه در منطقه ایفا می‌کند.
.
منبع : اجتم

امتیاز به این post
ری اکشن شما چیست ؟
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *